L’institut, finalista als Premis Ciencia en Acción 2017

El projecte d’àrea “Hunting Exos” i el projecte globalitzat “2nd Earths Fluids Congress” , duts a terme el curs 2016-2017 per l’alumnat de 1er d’ESO,  han estat seleccionats com a finalistes en les categories de “Habla del Universo” i “Sostenibilidad” al premi Internacional de Divulgació Científica Ciencia en Acción.

El projecte Hunting Exos implica els alumnes en primera persona en una recerca científica en la que analitzen diversos tipus de dades (espectres, trànsits planetaris) i treballen amb diverses eines (simuladors astronòmics, gràfics) per a descriure científicament diversos Exoplanetes i comunicar les seves troballes en format d’article de diari. En el projecte globalitzat “2nd Earths Fluids Congress” els alumnes han organitzat un congrés científic al voltant dels cicles biogeoquímics i diverses recerques sobre la qualitat del riu Congost al seu pas per Granollers.

El certamen final del Premi es celebrarà els dies 6-8 d’octubre, a la seu de Ciencia en Acción d’aquest any, a Ermua, Vizcaya, on es comunicaran els guanyadors de cada categoria. Una delegació de l’Institut Marta Estrada assistirà a l’acte i presentarà els projectes en representació dels alumnes, professorat i col·laboradors externs (Ajuntament de Granollers) que han participat a fer-lo possible.

Els Premis Ciencia en Acción (http://www.cienciaenaccion.org/ ) es celebren cada any i s’hi poden presentar institucions i persones de qualsevol país de parla Hispana o Portuguesa. Els premis estan organitzats per diverses institucions de recerca i promoció de la cultura científica i reconeixen iniciatives per la Divulgació de la Ciència.

El curs passat el nostre institut ja va resultar finalista amb els projectes XYZStars i Solar System Patwhay, duts a terme per l’alumnat de 1er d’ESO del curs 2015-2016 com a projecte Globalitzat del primer trimestre.

Estem molt contents per el reconeixement que suposa i felicitem a tots els participants en els projectes!!