Landscapes: creem i aprenem sobre riscos geològics

A l’activitat Landscapes les alumnes i els alumnes de tercer d’ESO hem après a identificar i prevenir riscos geològics, amb una activitat creativa.

Vam començar dibuixant cadascú el seu paisatge de manera original i inventada, i després hi vam incloure els efectes de diferents agents geològics (el vent, l’aigua,…) i vam enriquir el paisatge amb diferents formacions geològiques (valls glacials, meandres,…).

Després vam reconstruir com seria el nostre paisatge en tres dimensions: primer vam fer un mapa topogràfic i després en vam fer la maqueta en tres dimensions.

Aquí va començar la part en equips: cadascú de nosaltres va unir la seva maqueta a la de dos companys/es, formant una Comarca, que vam urbanitzar, posant carreteres, ciutats, camps de cultiu…Després de treballar els riscos geològics, ens vam adonar que la nostra proposta tenia riscos: algunes ciutats podien patir esllavissades, algunes vies de tren inundacions, i vam haver d’escollir maneres (murs de contenció, drenatges…) i ubicar-los en els llocs adequats de la nostra Comarca.

Vam inventar noms per a les nostres Comarques i vam argumentar als nostres companys els riscos i mesures de prevenció de la nostra comarca. També vam dissenyar índexs matemàtics amb proporcionalitat directa i inversa per mesurar el nivell global de risc d’un territori.