Els alumnes de 2n presenten el seu documental “Orígens”

Dimarts 20 de març, a les 17 h, al centre cívic Can Gili de Granollers, va culminar el projecte globalitzat del 2n trimestre dels alumnes de 2n d’ESO amb la presentació i la projecció del documental que van elaborar durant aquest període.

“Orígens” n’és el títol, i és un documental sobre la interculturalitat que recull el testimoni de familiars d’alumnes que viuen a la cuitat de Granollers: els que hi han nascut, els que van arribar amb la primera immigració espanyola dels anys 60 i els que han vingut d’altres països i s’han establert aquí a les últimes dècades.

Per elaborar el documental, els alumnes van fer una recerca de testimonis (familiars) i es van distribuir en grups de treball. Cada grup va treballar un tema concret (l’origen, l’acollida, la llengua, la gastronomia, la cultura,…) i va fer diverses gravacions, ja que el format del projecte és un audiovisual.
Els testimonis del documental són majoritàriament de sud-amèrica, de la zona del Magreb i espanyols que van emigrar a Catalunya. També hi ha catalans que donen la seva visió sobre la rebuda i acollida dels immigrants.

Cap al final del projecte, l’alumnat va treballar per comissions. Alguns alumnes formaven part de la comissió de l’edició final, altres de l’encarregada de la presentació de l’acte, alguns treballaven en la de comunicació i en la de difusió, també hi havia qui s’encarregava del muntatge de la sala el dia de la presentació, etc.).

Dilluns 19 de març, les alumnes de 2n d’ESO Aina Sáez i Cristina Sánchez, juntament amb la professora Anna Morcillo, van participar al Magazín de Ràdio Granollers. Van assistir a la ràdio per presentar i promocionar el documental “Orígens”, el producte final del projecte globalitzat del 2n trimestre.

A l’acte, va assistir-hi una gran afluència de públic i es va dividir en tres parts. En la primera, els alumnes presentaven el documental al públic assistent; en la segona, es va fer el passi del documental, i la tercera part va consistir en un diàleg amb interessants intervencions sobre migració, desigualtats i estereotips. En la tercera part van intervenir Mònica Lloreda, educadora social de la zona nord de Granollers; Fathia el Mouali, tècnica d’acollida del servei de nova ciutadania de l’ajuntament de Granollers, i Pietat Sanjuán, directora de CNL del Vallès Oriental, convidades prèviament a l’esdeveniment.