El fil de les clàssiques: projecte Globalitzat de 1er d’ESO

Els passats dies 1 i 2 de juny l’alumnat de 1r d’ESO van realitzar el projecte El fil de les clàssiques amb la col·laboració del Museu de Granollers. Aquest projecte consisteix a realitzar unes jornades de cultura clàssica on, a partir de les peces arqueològiques i obres d’art dels fons del Museu de Granollers, es realitza una visita guiada i teatralitzada.
Per poder dur a terme aquest projecte l’alumnat ha estudiat la història de l’antiga Grècia i Roma i a descobert els orígens de Granollers. També han treballat el teatre a partir de les representacions dels mites i de la vida quotidiana en un mercat romà, realitzat des dels guions i el vestuari fins la representació. Des de la matèria d’anglès han realitzat un pictionari amb termes llatins referents a l’alimentació i des de la matèria de DIP i Science han realitzat animacions amb la tècnica del Stop Motion.

A més l’alumnat s’ha organitzat en comissions de treball: presentador/es, guies, actors i actrius i reporters/res.
Ha estat un esforç important però que ha pagat la pena, ja que a les jornades van assistir moltíssimes persones i l’alumnat va gaudir molt amb el projecte.