EL DEFENSOR DELS DRETS HUMANS A COLÒMBIA

El dijous 20 d’octubre, l’alumnat de 3r d’ESO de la classe MI vam participar en una videoconferència organitzada per l’associació Defensor dels Drets Humans en la qual participava com a conferenciant la Luz Marina Hache, activista per la defensa dels Drets Humans a Colòmbia, amb la xerrada «Construcció de pau i lluita de les víctimes de crims d’Estat en el marc del conflicte armat a Colòmbia».

La xerrada va ser acotada dins de l’hora de la matèria de Cultura i Valor ètics i va ser molt interessant, ja que la protagonista va explicar com a Colòmbia estan succeint moltes coses que afecten desfavorablement al país: com la corrupció policial i política que pateix des dels anys seixanta o la desaparició de 35.000 persones des del 2002 potenciada pel mateix Estat, i l’incompliment sistemàtic dels Drets Humans.

Per això, la reflexió a la qual vam arribar l’alumnat desprès d’escoltar-la va ser que els dirigents polítics d’aquest país no estan pensant en el conjunt de la població, sinó en les classes dirigents que no volen canviar la dinàmica del país, ja que la gran majoria de la població, tal i com es va ressaltar, està patint pobresa.

Per aquest motiu volem destacar la importància d’aquestes xerrades que ens fan a donar-nos de la necessitat de la defensa dels Drets Humans.

Alumnat de 3r Mi.