Dos projectes de l’Institut, a la Jornada STEM a l’Espai

Dos projectes d’Astronomia dissenyats i aplicats a l’Institut Marta Estrada han estat seleccionats per ser presentats a la Jornada STEM a l’Espai. dedicada a l’intercanvi d’experiències didàctiques relacionades amb l’univers i l’espai.

Els dos projectes són el projecte Exos (en el que l’alumnat participa en primera persona en una recerca i descobriment d’Exoplanetes a partir de l’anàlisi d’espectres i el treball amb simuladors gravitatoris) i el projecte Mission to Stars (en el que l’alumnat aprofundeix en la complexitat de la geografia bàsica de l’Univers i el disseny de missions espacials de recerca científica, emulant una missió mitjançant un satèl·lit orbital i programació mitjançant Scratch).

Les Jornades STEM a l’Espai es celebren el dissabte 29 de setembre a l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels. Són organitzades per la Universitat Politècnica de Catalunya, MSchools i el Departament d’Ensenyament, i estan adreçades als mestres de primària i al professorat de secundària, però també obertes a altres professionals interessats en la temàtica.

Els dos projectes que presentarem han estat aplicats els darrers cursos en l’estudi de l’Astronomia a 1er d’ESO, han rebut premis i estat objecte de publicacions.