DENIP_ Pensem en la pau a 2n d’ESO

Dilluns 30 de gener l’alumnat de 2n d’ESO vam portar a terme una activitat pel Dia Escolar de la No Violència i la Pau (DENIP). El DENIP té com a objectiu reivindicar una educació per la pau, la tolerància, la solidaritat i el respecte als drets humans.
Per treballar tots aquests valors, els alumnes de 2n vam fer una dinàmica basada en el conegut quadre del pintor Pablo Picasso anomenat Guernica. Per realitzar aquest quadre, l’artista es va inspirar en un ferotge bombardeig sofert pels habitants de la ciutat de Guernica (País Basc, el 26 d’abril de 1937). Pablo Picasso va trigar 35 dies en acabar-lo i pren el succés com a símbol del terror i la guerra que patia en aquell moment la seva pàtria.
Així doncs, la Marina (la nostra professora d’educació visual i plàstica), ens va dir que ens inspiréssim en algun element d’aquesta obra i el dibuixéssim amb carbonet, ens havia de recordar la guerra i no havia d’estar net, polit, amb detalls… Havia de ser el contrari, un dibuix expressiu. Un cop tothom ha tingut la seva obra d’art, hem fet un muntatge d’estil collage amb tots els dibuixos.
Ens ha agradat molt experimentar amb nous materials i textures. Ha estat una activitat diferent i emotiva.

Nour El Klahi,   2n Delta