Colònies de l’alumnat de 2on a Tuixent

L’alumnat de 2n d’ESO els dies 16, 17 i 18 de juny vam anar de colònies al poble de Tuixent, Lleida. En arribar vam fer unes activitats relacionades amb les plantes medicinals, consistia en triar una o dues plantes i investigar una mica sobre elles (nom científic, propietats, utilitats…). Havíem d’aconseguir reconèixer-les perquè a la tarda hi havia una petita excursió pel bosc, on trobaríem aquelles plantes i havíem d’agafar una mostra per a fer el nostre herbari.

Al dia següent vam anar a veure a Ossera un artesà que cultiva herbes i plantes medicinals les quals s’utilitzen per fer infusions, cerveses i xocolates que estaven molt bons. També vam visitar a la Núria, una artesana que feia melmelades de tot tipus de fruites i hortalisses i ens va explicar tot el procés d’elaboració i varem fer un tast. Posteriorment, vam tornar a Tuixent per visitar el Museu de les Trementinaires, on varem conèixer la història i tradició d’aquestes dones, les quals es dedicaven a vendre herbes i plantes medicinals per tot Catalunya, sempre a peu.

El tercer dia va ser molt emocionant ja que varem fer kayak al llac de Llosa del Cavall, on vam gaudir d’una estona d’esport i natura. Han sigut unes colònies molt divertides i tenim molt bon records d’elles!!

Berta M. i Achraf B.