L’INS Sòl-de-Riu participa en el Consell Escolar de Catalunya

El passat 11 de gener ens van comunicar des del Consell Escolar de Catalunya que amb col·laboració del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, l’Institut Sòl de Riu havia estat seleccionat entre una mostra de centres per formar part d’un grup de discussió relacionat amb el projecte del Consell Escolar de Catalunya “Un nou present educatiu“.
Amb el treball iniciat a partir de grups de discussió es pretén recollir les veus de la comunitat educativa en relació als eixos del debat:

• la digitalització de l’educació
• els espais i temps educatius
• l’acompanyament i la cura, i
• la personalització dels aprenentatges.

El projecte implica la participació en el grup de discussió de: 1 alumne 1r ESO, 1 alumne 2n ESO i 2 alumnes CFGM del centre, a més d’un docent i una persona representant de les famílies. Els grups de discussió tenen format telemàtic i estan integrats per dotze persones de centres de Catalunya. Són grups homogenis d’alumnes, docents, alumnat,
famílies, professionals de l’educació i representants de l’administració local de Catalunya.
Els membres representants del centre van ser:

Maria Valls Beltran, 1r ESO
Alèxia Fornés Gili, 2n ESO
Ivan Comí Aixendri, 1r CFGM Manteniment Electromecànic
Gerard Temprado Sancho, 1r CFGM Vídeo, discjòquei i so
M Lidon Altava, representant del professorat
Xavier Barrera, representant de les famílies.

Les reunions van tindre lloc entre els mesos de gener i febrer, segons el grup.
La presentació de les conclusions seran objecte d’una jornada del consell el mes d’abril de 2021.
A tots els participants els agraïm la col·laboració en aquesta activitat que sens dubte contribuirà a millorar l’educació.