Descripció dels serveis

DESCRIPCIÓ DE SERVEIS I USUARIS DE CENTRE

• Usuaris de centre – domini propi

L’Institut Sòl de riu disposa de domini propi de Google Workspace (@institutsolderiu.cat). Aquest domini s’utilitza per part de tot l’alumnat del centre i per part de tot el professorat i l’alumnat universitari que realitza pràcticum.

El director com a administrador del Google Workspace és l’encarregat de crear els diferents correus del domini per a tot l’alumnat del centre, nouvingut i tot el professorat.

La coordinació pedagògica i cada tutor/a tenen disponible un full de registre d’incidències per tal de comunicar possibles problemàtiques sobre el domini propi. El director s’encarrega de mantenir actualitzats els correus de cada alumnat i professorat i especialitat i de solucionar els possibles problemes derivats del seu ús.

• Entorns Virtuals d’Aprenentatge (EVA)

El professorat utilitza en la seva tasca docent entorns virtuals d’aprenentatge el Moodle (allotjat en un servidor del Departament d’Ensenyament), el Classroom i entorns editorials. L’accés als entorns és a partir del correu @institutsolderiu.cat.

En reunió de departament a l’inici de recurs cada professor/a escull i deixa per escrit l’entorn virtual que farà servir durant el curs amb el seu alumnat.

• Servei al núvol – Espai compartit (documentació i funcionament intern)

El professorat de l’Institut Sòl de Riu disposa de dues unitats compartides. Una amb el domini xtec.cat on hi ha recollida informació oficial i sobre dades sensibles d’alumnat. El segon amb domini institutsolderiu.cat amb la informació relativa a aspectes acadèmics i dels entorns virtuals d’aprenentatge.

L’espai de domini xtec.cat és un espai tancat per al personal del i hi ha certs punts de control i de protecció. Alguns documents, de forma interna, tenen limitacions en la visualització i l’edició per incrementar la seguretat de les dades i millorar-ne l’organització i el funcionament.

El claustre disposa d’un Google Calendar compartit on s’especifiquen les reunions, sortides, formacions, etc.

MAQUINARI:

L’Institut Sòl de Riu disposa del següent maquinari en el centre per a l’alumnat i professorat:

• Ordinador portàtil docent:

Els i les docents de l’Institut Sòl de Riu disposen d’un portàtil Lenovo personal. Aquests portàtils s’han rebut emmarcats en el desplegament tecnològic del Pla d’Educació Digital de Catalunya.

Aquests portàtils els cedeix el centre durant el període en què el o la professora està en el centre. Al professorat que té destinació definitiva en el centre se li cedeix el portàtil de manera permanent.

• Ordinador portàtil alumnat:

L’alumnat del centre disposa de portàtil amb sistema operatiu Windows. Alguns d’aquests portàtils s’han rebut emmarcats en el desplegament tecnològic del Pla d’Educació Digital de Catalunya.

Aquests portàtils els cedeix el centre durant el període escolar de l’alumnat i són exclusivament per al treball acadèmic.

• Impressió:

El centre disposa d’impressora Konica Minolta del departament.

Cada professor/a disposa d’una quota de fotocòpies que es pot anar ampliant durant el curs. Per imprimir és necessari introduir el codi i la contrasenya personal.