Sistema de gestió de qualitat

  • MISSIÓ, VISIÓ I VALORS

 

    • MISSIÓ (Raó de ser).

L’Institut Sòl de Riu d’Alcanar és un centre públic que vol satisfer les necessitats de formació dels alumnes de la població i d’altres que venen de pobles veïns, oferint uns ensenyaments innovadors i de qualitat basats en valors humans, que garanteixen a l’alumnat l’adquisició de competències acadèmiques, tècniques i habilitats socials, que els faciliten tant el seu accés a estudis superiors com la seva inserció en el món laboral.

    • VISIÓ (El que volem ser).

Ser un centre de prestigi, reconegut en la seva zona d’influència per la seva oferta de formació de qualitat i innovadora, aplicant sistemes d’aprenentatge i gestió avançats que faciliten la millora de les competències humanes, acadèmiques i professionals dels seus alumnes.

    • VALORS (Principis ètics i funcionament que guien la presa de decisions i el treball quotidià del centre educatiu).

L’objectiu és la formació integral de tot l’alumnat i els valors a fomentar són: responsabilitat, esforç, eficàcia, eficiència, rigor i compromís social.

 

  • POLÍTICA I ABAST DEL SISTEMA DE GESTIÓ DE QUALITAT

 

La Política de Qualitat de l’institut Sòl de Riu és un compromís amb la societat en general per tal de satisfer les necessitats educatives dels nostres alumnes en particular, oferint-los uns ensenyaments d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional de qualitat tenint, com a repte primordial, la millora continua per assolir l’excel·lència educativa. 

El Sistema de Gestió de la Qualitat (SGQ) de l’Institut Sòl de Riu té el següent abast de certificació quant a servei: Ensenyament i Aprenentatge de l’alumnat a l’ESO, Batxillerat (BATX) i als cicles formatius de les famílies Instal·lació i manteniment i Imatge i so (CFGM).

S’apliquen tots els punts de la Norma UNE-EN ISO 9001:2015 excepte el capítol 8.3 Disseny i desenvolupament del servei ja que, per la naturalesa de l’organització i del seu servei, no hi ha disseny de servei donat que és el Departament d’Educació qui estableix les directrius d’aquest.

El camí de la millora contínua i satisfacció al nostre centre el podem concretar en els següents objectius:

        • Arribar a enriquir la dimensió personal i social de l’alumnat satisfent les seves necessitats formatives objecte d’inscripció al nostre centre.
        • Generar confiança en les famílies i obtenir el seu recolzament en el procés educatiu dels seus fills i filles.
        • Generar un clima de pertinença al centre que permeti augmentar la cohesió social, la convivència entre tots els agents implicats i reduir l’abandonament prematur per assolir l’èxit educatiu.
        • Oferir als professionals docents i al personal d’administració i serveis les eines que permetin desenvolupar al màxim les seves competències i esdevenir satisfets amb la seva tasca al centre.
        • Col·laborar amb les institucions i empreses del sector més proper i afí per tal de dotar al nostre alumnat de les competències professionals que li permetin la integració plena en societat. 

Aquesta política ha de ser difosa i coneguda pels membres de l’organització i del seu entorn.

Els responsables de la seva aplicació han d’afavorir la participació de la comunitat educativa comptant amb la seva col·laboració i compromís.