L’institut

L’Institut Sòl-de-Riu és un centre d’ensenyaments secundaris de titularitat pública depenent del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. El nostre centre es troba a Alcanar, municipi situat a l’extrem més meridional de Catalunya a la comarca del Montsià formant part de les Terres de l’Ebre.  Per aquesta ubicació estratègica en la cruïlla amb les Terres del Sénia,  per les seves instal·lacions i per l’equip de professionals que des de fa gairebé trenta anys ofereixen els seus serveis, l’Institut Sòl-de-Riu s’ha consolidat com un referent de l’ensenyament d’ESO, Cicles Formatius i Batxillerat tant a les comarques del sud de Catalunya com de les veïnes del nord del País Valencià. A l’Institut Sòl-de-Riu d’Alcanar s’hi imparteixen en règim de jornada intensiva els següent ensenyaments reglats: ESO, Batxillerat en la modalitat de humanitats i ciències socials i la modalitat de ciències i tecnologia i Cicles Formatius de Grau Mitjà (amb una oferta corresponent a la branca professional de manteniment electromecànic i la branca professional de vídeo, imatge i so).

El total d’alumnat escolaritzat al centre se situa normalment al voltant de  450-500 alumnes distribuïts segons la següent estructura de grups: 12 grups d’ESO (3 línies per curs), 3 grups de Batxillerat (2 grups de 1r BAT i 1 grup de 2n BAT, tot i que en alguns cursos la relació s’inverteix), 2 grups de CFGM (2 grups del cicle de manteniment) i des del curs 2020-21 2 grups de CFGM (2 grups del cicle de Vídeo, Imatge i So). El centre va oferir històricament estudis del CFGM de la branca administrativa.  A l’actualitat, aproximadament una quarta part de l’alumnat prové de fora de Catalunya, encara que gairebé tots són catalanoparlants. L’alumnat procedeix, bàsicament, de les dos escoles públiques (Escola Joan Baptista-Serra i Escola Marjal) del municipi. El nombre total d’alumnes del centre està bastant estabilitzat i les oscil·lacions d’un curs a l’altre són poc importants.

Les instal·lacions del nostre centre ens permeten disposar d’una de les més complertes ofertes educatives de les nostres  comarques, destacant els següent serveis:

• Grups d’entre 20 i 30 alumnes per aula.
  • Seguiment individualitzat dels alumnes.
  • Amplis espais i instal·lacions esportives.
  • Dos modalitats diferents en estudis de batxillerat.
  • Dos cicles formatius de grau mitjà.
  • Multitud d’aules específiques diferents per a facilitar l’aprenentatge pràctic.
  • Psicòlegs al servei dels alumnes.
  • Orientació acadèmica i assessorament professional.
  • Ordinadors amb connexió a xarxa local i Internet de banda ampla per als alumnes.
  • Pàgina WEB per a informació general.
  • Biblioteca amb servei de préstec.
  • Pràctiques i estades en empreses.
  • Alt grau d’inserció professional.
  • Horaris acadèmics intensius en franja de matí que permeten realitzar altres activitats extraescolars.

A partir del curs 2021-2022 el centre compta amb un nou equip directiu sota la direcció de la Sr. Carlos Salvadó.

Tanmateix, també podeu consultar el Projecte de Direcció per als cursos 2022 fins 2026.