Tercers classificats en Fem Matemàtiques Gandesa 2017!

El Dimecres dia 29 de Març, sis alumnes de l’Institut Sòl-de-Riu, acompanyats per Claudio Cosín i David Panisello com a professors, van participar en la segona fase del concurs FEM Matemàtiques a la població de Gandesa. El concurs FEM Matemàtiques està destinat als alumnes de 6è de primària i 1r i 2n d’ESO, i s’organitza al voltat de les 5 associacions de professors i mestres de Matemàtiques de tota Catalunya. El nostre centre va competir amb els centres de la província de Tarragona.

El concurs es desenvolupa en tres etapes. A la primera etapa, els alumnes de cada nivell treballen en equip resolent tres problemes de certa dificultat i presentant els resultats en una memòria. En aquesta primera etapa als centres es fa un filtre i es fa una primera selecció enviant-se només un treball per cada nivell. Al Sòl-de-Riu, vàrem enviar dos treballs, un de primer de l’ESO i un de segon. Després, una seu per agrupació, aquest any, Gandesa i el seu Institut Terra Alta, seleccionen una família d’aquests treballs en funció dels recursos de que disposen per organitzar la prova. Els nostres equips van passar aquest primer filtre i ahir vam anar a Gandesa amb tota la il·lusió del món tal i com certifiquen les fotos.

Els alumnes que van participar són:

• Equip de 1r d’ESO: Gatina Szabo, Elena Brumar i David Oprea
  • Equip de 2n d’ESO: Vera Roman, Claudia Fibla i Blanca Gasparín.

El concurs de la segona fase consta de 3 proves. Les primeres dues són en equip, l’ultima individual. Les proves en equip són una prova ràpida de qüestions curtes a respondre en 30 minuts i una prova de camp, amb problemes sobre el terreny i un informe com a lliurament final.

Les nostres alumnes de segon d’ESO van guanyar el tercer premi, desprès d’una jornada maratoniana que va començar a les 6 del matí. És la primera vegada que l’Institut Sòl-de-Riu, guanya un premi en aquest concurs. Els professors de Matemàtiques del nostre centre estem molt orgullosos amb els sis alumnes, perquè en som conscients del que costa arribar a aquest premi i volem felicitar públicament a l’alumnat participant ja que el simple fet d’estar classificat  a la segona fase i viure la jornada és un premi a l’esforç!

Claudio Cosín Sylla Cap de Departament de Matemàtiques