Diada de Sant Jordi 2024 a l’INS Sòl-de-Riu

Des del departament de Llengües hem col·laborat en la celebració de Sant Jordi 2024 amb un seguit d’activitats que han despertat l’interès i la creativitat de l’alumnat.

Enguany, des de la matèria de Llengua catalana i literatura, hem apropat l’alumnat a la figura del poeta valencià Vicent Andrés Estellés del qual se celebra el centenari del seu naixement. Les professores ens ho expliquen:
“Durant el mes d’abril, l’alumnat de 1r d’ESO ha treballat la poesia i les classes de paraules. A classe, hem gaudit llegint diversos autors entre els quals podem Vicent Andrés Estellés i Maria Mercè Marçal. Per commemorar el centenari del naixement del poeta valencià, hem creat paral·lelismes dels seus poemes. El resultat ha estat magnífic!”

“Aquest Sant Jordi, els versos del poeta Vicent Andrés Estellés han estat els protagonistes dels POEMES VISUALS que ha elaborat l’alumnat de 2n d’ESO. Amb aquesta activitat hem treballat la poesia des d’una altra perspectiva i han pogut expressar els seus sentiments i despertar la seva creativitat. N’hi ha de molt originals!”

“L’alumnat de 4t d’ESO ha treballat l’obra del poeta i ha escrit un poema col·laboratiu per classe a partir del poema M’he estimat molt la vida. A més, per grups han recitat poemes de l’autor que han incorporat mitjançant en unes targetes commemoratives. Heu accedit al codi QR de recitació?”

“Enguany, per Sant Jordi, els alumnes d’FPB d’Agrojardineria han obsequiat els professors del centre amb un ramet d’herbes aromàtiques (romer, timó/farigola i llorer) que ells mateixos van anar a recollir a la falda del Remei. El detallet ha estat acompanyat d’una targeta en forma de fulla amb un verset del poeta VA Estellés del qual enguany se’n commemora el Centenari del seu naixement i que diu així:
«M’estime molt la vida».”

Des de la matèria de Llengua castellana i literatura, la participació ha estat variada i força original:
“A 1r d’ESO, des de la matèria de Castellà hem treballat la poesia blackout o poesia revelada, este tipus de creació consisteix a seleccionar les paraules més interessants d’un fragment literari i transformar-les en un poema acompanyat d’un dibuix. Els nostres treballs ara es poden gaudir a l’entrada del centre.”
“Per tal de celebrar la diada de Sant Jordi, els alumnes de 3r d’ESO han deixat volar la seva imaginació i han mostrat el seu esperit creatiu. Durant l’hora de llengua castellana han creat poemes acròstics molt originals a partir de noms d’objectes, sentiments, noms de personatges famosos, etc. Alguns alumnes inclús han acompanyat aquests petits poemes de cal·ligrames.”

Gràcies a tothom i, en especial a l’alumnat per la seva implicació i creativitat!!!!