L’Institut Sòl-de-Riu a la 2a fira “IMPULSEM LA ROBÒTICA.”

impulsem_robotica_3

Dissabte, 6 de febrer de 2016, mentre tot Alcanar pensava en el Carnaval de Vinaròs…, 4 alumnes del nostre centre ens van representar al centre en la 2a Fira del programa “Impulsem la Robòtica. Tecnologies creatives a l’aula” al CosmoCaixa de Barcelona.  Les joves promeses de la robòtica són: Alex Badeanu, Marco Madalin Farcas, Ivan Subirats i Ian Chillida, malgrat que aquest últim no va poder assistir-hi.

impulsem_robotica_1

El giny presentat s’anomena “FIREBOX”, una original paperera comandada pel mòbil. Segons paraules dels seus creadors: “Quan tens la necessitat de llençar un paper i no tens ganes d’aixecar-te, mitjançant el telèfon mòbil fas que ella vingui a buscar el paper”. Tot i la senzillesa del disseny, darrera hi ha vàries hores de treball: construcció del mecanisme, programació de la controladora, creació i programació de l’APP, etc.

En el CosmoCaixa es van reunir més de 50 centres expositors amb més de 200 projectes de tota Catalunya. Les Terres de l’Ebre estaven representades per 5 centres i 14 projectes. El nombre d’alumnes que exposaven girava al voltant d’uns 700. Per cert, la FIREBOX  va tindre molt d’èxit sobretot entre els alumnes d’altres centres.

impulsem_robotica_2

Albert Barceló – Cap de Departament de Tecnologia.