XXI Premi Salvador Reixac del Patronat d’Estudis Històrics d’Olot i Comarca

Ens plau informar-vos que el passat dissabte 2 d’octubre, dins del XXI Premi Salvador Reixac del Patronat d’Estudis Històrics d’Olot i Comarca (PEHOC), es va fer entrega del 1r premi en la modalitat d’Humanitats i Comunicació al nostre exalumne Uxío Beceiro, pel seu treball de recerca “Frau electoral o cop d’estat a Bolívia. La mediatització de la política a través de Twitter i els mitjans de comunicació durant la crisi política de la tardor de 2019″, tutoritzat pel professor Joan Boada.

Programació benvinguda inici de curs dia 13 de setembre

Els alumnes seran rebuts a l’entrada del centre pels seus tutors/es.

1r ESO 9:30h fins a les 11:30h
2n ESO 10:00h fins a les 12:00h
3r ESO 10:30h fins a les 12:30h
4t ESO 11:00h fins a les 13:00h
1r BAT ARTS 11:30h fins a les 13:00h
1r BAT NO ARTS 12:00h fins a les 13:30h
2n BAT ARTS 12:30h fins a les 13:30h
2n BAT NO ARTS 13:00h fins a les 14:00h

*Els alumnes de 1r de batxillerat nous al centre se’ls lliurarà l’ordinador personal per tant, la seva sortida s’allargarà en funció de la durada d’aquest procés.

Premis a Treballs de Recerca

Ens plau tornar-vos a informar de més premis a treballs de recerca que han aconseguit els següents alumnes del nostre institut.

18è PREMI ARGÓ 2021

1r premi Àmbit de Biociències i Ciències de la Salut David Cebotari – Treball: Systemic Appetite Control Lluís Molino (tutor)
1r premi Àmbit de Ciències Socials Uxío Beceiro García – Treball: Frau electoral o cap d’estat a Bolivia Joan Boada (tutor)
3r premi Àmbit de Ciències Socials Jaume Viñas Tarradas – Betty Boop i la Gran Depressió Joan Boada (tutor)

PREMIS CONSELL SOCIAL UdG

Premi de recerca en l’àmbit de tecnologia Marçal Pons Wenderburg – Treball: White Caves Sandro Alfaro (tutor)
Premi de recerca sobre innovació industrial Aida Benítez Bagué – Treball: Rooby, el millor amic per la logística Maria Masoliver (tutora)

L’acte de lliurament dels Premi Argó tindrà lloc el dia 29 de juny a les 17:00h a la sala d’actes de l’edifici del Rectorat de la UAB.

L’acte de lliurament dels premis Consell Social UdG tindrà lloc el dia 21 de juny a les 18:00h a la sala d’actes de la Facultat de Medicina de la UdG.

Moltes felicitats a tots els guardonats!

Taula rodona amb l’Helena Carreras

L’Helena Carreras ha vingut a parlar-nos de la seva novel·la “Dinou vint”, guanyadora del Premi Just M. Casero 2020.
Han llegit la novel·la i han participat a la taula rodona els alumnes de 3A i 3B d’ESO.

Visita de l’escriptor JN Santaeulàlia

El passat dilluns 7 de juny, el Sr. JN. Santaeulàlia va parlar amb les noies i nois de 4t sobre el seu llibre “L’Absent”, que han estat llegint durant aquest trimestre. Va ser una tertúlia cordial durant la qual els i les alumnes van poder aclarir dubtes de l’argument de la novel·la i també sobre la professió d’escriure.

Li agraïm moltíssim les dues hores que els ha dedicat amb simpatia i proximitat.

Premis Recerca Jove

En la darrera edició dels Premis Recerca Jove, destinats a fomentar l’esperit crític del jovent i atorgats per la Generalitat de Catalunya, han estat premiats els treballs de recerca de tres alumnes del nostre centre.

Els treballs premiats són:

• Rooby, el Millor Amic per la Logística. Disseny, construcció i programació d’un robot de baix cost de l’alumna Aida Benítez Bagué. Tutoritzat per Maria Masoliver.
    • Desenvolupament d’un prototip d’una genollera que impedeix la hiperextensió de l’alumna Berta De Ciurana Sitjà. Tutoritzat per Maria Masoliver.
    • White Caves: Disseny i Desenvolupament d’un Videojoc; Recerca Bibliogràfica sobre els efectes Psicològics dels Videojocs de l’alumne Marçal Pons Wendenburg. Tutoritzat per Sandro Alfaro.

A banda dels premis per als alumnes, dotats amb 850 €, també hem rebut un premi com a institut, per fomentar l’esperit científic i tecnològic entre el jovent, valorat en 2.500€.

Aida, Berta i Marçal, enhorabona per aquest magnífic guardó!

“Betty Boop i la Gran Depressió. La influència de la crisi nord-americana en la icona cultural”, premi Francesc Noy d’Humanitats 2021

Ens plau informar-vos que en Jaume Viñas de 2n de batxillerat A ha estat premiat amb el premi Francesc Noy de la Universitat Pompeu Fabra pel seu treball de recerca “Betty Boop o la Gran Depressió”, tutoritzat pel professor Joan Boada del Departament de Geografia i Història.

El jurat ha premiat l’obra de Jaume Viñas, de l’Institut Santiago Sobrequés i Vidal de Girona, per “la seva interdisciplinarietat, l’acurada anàlisi conceptual i el gran esforç de recerca realitzat”. Més de 100 treballs han participat en la XIX edició del premi, dels quals quatre han estat finalistes, i dos més han obtingut mencions especials.

Enllaç a la notícia publicada per la Universitat Pompeu Fabra.

Font: UPF

Patinet o bici tot un benefici!

Els alumnes de 1r ESO han elaborat un vídeo sobre el benefici de l’ús de la bici i el patinet. Aquest vídeo forma part de la campanya informativa i de conscienciació sobre mobilitat de l’Ajuntament de Girona que s’està duent a terme des del Consell d’Adolescents.

Apadrinem escultures

Una representació dels alumnes de 1r d’ESO han assistit a l’acte de cloenda del projecte educatiu i ciutadà “Apadrinem escultures” organitzat per Amics de la Unesco i l’Ajuntament de Girona.
El nostre institut ha apadrinat l’escultura “Josep Irla” de Mercè Riba. També tenim a l’entrada del… Llegeix més»