Vehicles clàssics en els projectes d’electromecànica de vehicles

Aquest curs l’alumnat de segon curs d’electromecànica de vehicles continuen amb els dos projectes dins el mòdul 14 que van quedar pendents anteriorment degut al confinament passat.
Aquests consisteixen en el treball de restauració sobre dos vehicles clàssics com són el Renault 4 i 6.
Per una banda, un grup està portant a terme una restauració en origen d’un Renault 6 TL de 1977, refent per complet el motor, transmissions, frens i suspensió. A més de revisar tota la instal·lació elèctrica i altres elements castigats per l’edat.
L’altre grup treballa sobre un Renault 4 TL de 1987, però en aquest cas es realitza una transformació per a convertir un econòmic utilitari en un esportiu de rally, adaptant motorització original d’ALPINE, amb transmissió, suspensió i frens millorats. A més d’instal.lació elèctrica adaptada, respectant materials i formes de l’època.
L’alumnat participant del projecte, a més, participa activament en el fòrum del “Club Clasicos Renault de España” on està creant afició el seu treball, i genera debat respecte a les tasques realitzades. Aquesta participació a portat al contacte amb l’equip de competició de Raids d’aventura pel desert “Rofman 4×4” a venir el segon trimestre amb el seu vehicle de competició “Renault 4 Sinpar 4×4” amb el que porten anys competint i guanyant raids durs com la “Marroc Xallenge”. Ens faran una xerrada tècnica i de les seves experiències en els raids.
Esperem que puguin assolir els projectes amb èxit i els aporten una gran experiència personal i de pas donar valor al parc automobilístic clàssic del país.
En acabar us mostrarem el resultat final!!!