Televés visita l’Institut Montsià

Dins dels actes de les V Jornades d’Emprenedoria i del Coneixement el departament elèctric del Ins Montsià ha organitzat una jornada tècnica amb col·laboració amb l’empresa de telecomunicacions Televés.
Els alumnes del cicle mitja de IEA i els del cicle superior de Mecatrònica han pogut gaudir del HDTV-tour, una iniciativa de Televés per apropar la televisió del futur als tècnics, distribuïdors i professionals del sector. Amb aquesta finalitat, la companyia ens ha visitat amb una unitat mòbil dotada d’equips d’última generació. Els alumnes han pogut experimentar amb materials, eines i tècniques novedoses, conceptes treballats a classe i tindre accés a tota una sèrie d’instrumentació especifica i sofisticada, necessària per realitzar les certificacions de les instal·lacions de ICT, infraestructures comuns de telecomunicacions.
Una de les activitats més interessant i innovadora ha estat el treball amb la fibra òptica. A més de conèixer l’instrumentació tècnica específica com els mesuradors de potencia òptica, els analitzadors FTTx i les fonts de llum làser, els alumnes han pogut realitzar els seus primers embrancaments amb fils de fibra òptica amb la fusionadora tèrmica.
Seguint amb la filosofia de l’ Institut d’integrar mon laboral i docent, la tarda ha estat reservada als instal·ladors i professionals del territori, als que es va convidar perquè poguessin fer ús d’aquesta instal·lació itinerant.

televes-1024x768