I Campament d’Innovació Multidisciplinar

El passat dia 6 d’abril, dins el marc de les V Jornades d’Emprenedoria i del Coneixement, vam celebrar el I Campament d’Innovació Multidisciplinar. Hi van participar alumnes provinents de diferents famílies professionals de cicle mitjà i superior. En una tarde, se’ls va presentar un repte relacionat amb alguna problemàtica del nostre entorn més immediat, a partir del qual els diferents equips havien de trobar possibles solucions aplicant la pluja d’idees (brainstorming), contrastar externament el producte o servei escollit inicialment (Lean Startup), muntar un model de negoci al voltant del mateix (SCOPE), preparar el prototip (storytelling, diagrames, etc.) i fer una breu presentació estructurada (Elevator Pitch amb Petxa Kutxa), tot plegat en un ambient alhora col·laboratiu i competitiu.
L’activitat forma part de l’aposta de l’Institut Montsià per les metodologies actives, on els alumnes adquireixen les seves competències professionals elaborant projectes, resolent problemes reals, prestant serveis a la comunitat o desenvolupant habilitats pràctiques als tallers, quan no treballant directament al món empresarial a través de la Formació en Centres de Treball i la FP Dual. Tots els departaments es troben implicats en algun aspecte relacionat amb les noves metodologies d’aprenentatge, i hem de destacar l’ampla participació del professorat en el Curs de Metodologies d’Aprenentatge Col·laboratives i Cooperatives, que s’ha convertit en un laboratori d’intercanvi i posada en comú d’experiències, impartit per professors del propi centre que treballen les metodologies ABP i Scrum.
El Campament va ser organitzat per l’Equip de Millora Multidisciplinar de l’Institut Montsià, que va comptar amb la col·laboració de membres de l’Ateneu Cooperatiu de les Terres de l’Ebre, dedicat a compartir coneixements i expandir la cultura de l’economia social al territori. Tots els participants van rebre diploma i un petit obsequi, amb premi per al projecte que millor s’ajustava als criteris de pertinença entre problema i solució, originalitat, viabilitat, responsabilitat social, documentació i presentació, que finalment va ser “Fruit Truck”, dedicat a l’aprofitament del menjar rebutjat en el sector alimentari. Volem expressar des d’aquí la nostra satisfacció per la bona predisposició i les ganes de fer coses d’un alumnat motivat i actiu, que va saber crear un ambient de treball molt agradable.