Sortida al taller Bioquímica en viu de la UB amb l’alumnat de 1r de batxillerat de Biologia

El divendres 10 de febrer, l’alumnat de 1r de Batxillerat de Biologia va visitar els laboratoris de la facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona. En aquest espai, l’alumnat ha pogut dur a terme el taller Bioquímica en viu, on ha pogut aprendre la dinàmica del funcionament de treball als laboratoris mitjançant la realització de tres experiments: un primer, de fermentació alcohòlica, on ha après la importància de les proteïnes en el metabolisme; un segon, d’anàlisi d’orina, on ha treballat fins a arribar a deduir possibles problemes de salut, a partir de les dades proporcionades per una anàlisi d’orina; i, finalment, un tercer, de quantificació de glucosa, on ha après una tècnica de laboratori complexa per tal de quantificar substàncies moleculars. Ha sigut un sortida intensa, però molt enriquidora d’experiències.