UN DIA DE LA CIÈNCIA D’ALLÒ MÉS VARIAT

Per Noa Plaza i Ona Pérez

El dia 21 de març es va celebrar el dia de la ciència, i els alumnes del nostre institut van fer activitats relacionades amb aquest dia.

Els alumnes de primer van anar a la societat recreativa per gaudir d’un meravellós espectacle per part del mag Dani Jiménez. Aquest mag els feia viatjar a través del temps parant en alguns dels grans descobriments de la nostra història fent un experiment relacionat amb cada un d’ells.

El primer descobriment va ser el foc, va fer un experiment en el qual creava foc al cap de l’alumna Noa López. Després va anar explicant altres descobriments alhora que feia alguns experiments relacionats, com per exemple, els va explicar que gastem molta energia i que a aquests ritme l’acabaríem algun dia. També va dir que l’aire amb el fred es contrau i amb el calor es torna a dilatar i va fer un experiment amb un globus. També va fer un experiment amb el ferro del qual va cremar una làmina fina d’aquests metall i va deixar que es desfés, i per últim va fer una reacció química amb què es creava llum.

PONÈNCIES ECONOMIA

Per Maria Ocaña Míriam Muñoz

El passat dijous 21 de Març es va dur a terme el taller de ponències d’economia, dirigit als alumnes de 3r d’ESO per part dels alumnes de 4t. Aquesta xerrada va ser per grups i van explicar la globalització i els seus efectes. En general va ser força interactiu, encara que en moments donats l’alumnat no estava massa pendent del que s’explicava. En conclusió, els alumnes que feien la xerrada,  la consideren un taller útil, però gens interessant.