Benvinguts i benvingudes a l’Institut Hipàtia d’Alexandria.

El nostre nom identifica perfectament l’esperit del nostre centre. Tenint en compte els nostres clàssics volem aprofundir en la ciència i les humanitats des del profund esperit crític, passant pel rigor dels aprenentatges adquirits per formar als nostres alumnes en el vessant humà més competent.

Ajudem a formar persones!

portes-obertesPortes Obertes i Preinscripcions curs 2017-2018

(Consulteu per categories totes les notícies a la revista El Far d’Hipàtia)

Paper i boli!

5 alumnes de 2n d’ESO del nostre centre han estat seleccionats per participar a la 57a edició del “Concurso Coca-Cola Jóvenes Talentos de Relato Corto”. Els alumnes escollits foren Alícia González, Anna Mendieta i Paula Rodríguez de 2A; i Dani Rodríguez i Eva Gorina de… Llegeix més»

Els alumnes de 1r d’ESO treballen amb insectes vius

Coincidint amb l’inici de la primavera, els alumnes de 1r d’ESO han començat a estudiar a la matèria de Biologia i Geologia els principals grups d’invertebrats: porífers, cnidaris, platihelmints, nemàtodes, anèl·lids, mol·luscs, artròpodes i equinoderms.
Dins dels artròpodes, els alumnes han de saber reconèixer  les característiques dels… Llegeix més»

El Petit Príncep (11) “La meva rosa”

El Petit Príncep (Antoine de Saint Exupéry): capítol XX-XXI.

El Petit Príncep coneix un nou personatge: una guineu. Serà ella qui li descobrirà el significat de la paraula “domesticar” , la guineu li explica que no és possible domesticar-la  perquè domesticar significa crear connexions amb… Llegeix més»

El Petit Príncep (3) “La rosa”

El Petit Príncep (Antoine de Saint Exupéry): capítols VII – IX.

Al planeta del Petit Príncep hi ha una rosa singular, única al món, que perilla de ser menjada pel remenut xai, doncs sembla ser que les espines de la rosa no són suficients per a… Llegeix més»

Consell de 1rA, iniciativa tutorial dels alumnes

Els alumnes de 1rA han volgut promoure la cohesió de grup i la col·laboració entre companys mitjançant un consell de representants voluntaris l’objectiu del qual té com a horitzó ser millors com a grup, com a aula, millors companys, amics i millors persones.

A partir… Llegeix més»