Promoció X: 2020-2024

L’alumnat de la promoció X, que ara cursa 3r d’ESO, comença l’etapa de la secundària a l’Hipàtia després de sis mesos de no trepitjar un aula. A nivell personal i acadèmic podria dir-se que són la promoció més perjudicada de totes per la pandèmia: no acaben el sisé curs a l’escola, no poden tancar l’etapa de la primària i no es poden acomiadar de l’entorn on han passat tota la seva escolaritat.

Els nens i les nenes d’aquesta promoció, perquè encara són nens i nenes, arriben a l’Hipàtia després de la llarga i feixuga pandèmia i la reincorporació i l’adaptació al centre requereix el seu temps. No obstant, aviat entrem en dinàmica hipatiana i comencem a reactivar totes aquelles activitats possibles. Fins i tot, i malgrat les restriccions, al desembre ens atrevim a portar a terme el Camp d’Aprenentatge de la Noguera per treballar el projecte de la Prehistòria de ciències socials. I a finals de 1r es viatja per primer cop al jaciment grecoromà d’Empúries.

Molt satisfets amb l’experiència dels camps d’aprenentatge del Departament d’Educació i amb la fema idea de continuar impulsant l’STEAM al centre, a l’octubre de 2n d’ESO l’àmbit científic-tecnològic organitza una estada de tres dies a l’Entorn d’aprenentatge de Pujalt, a la comarca de l’Anoia. Dins del marc de l’observatori de Pujalt treballen activitats al voltant del món de les energies renovables, la meteorologia i l’astronomia, i es fan activitats de cohesió de grup. A finals de curs també visiten el Museu de les matemàtiques i visiten Barcelona per aprofundir en el món medieval. Per primer cop es participa en un taller de poesia medieval amb un reconegut poeta, viuen el primer Sant Jordi postpandèmic a l’Ateneu l’Aliança, i el 2n A gaudeix d’un bateig d’escalada com a premi de l’AMPA per haver quedat campions i campiones a l’actuació de Nadal.

A 3r d’ESO tornen a visitar Barcelona, ara per conèixer els monuments més emblemàtics del modernisme, i fa una setmana gaudeixen d’una estada a l’Empordà amb la finalitat gaudir dels diferents esports nàutics i d’aventura que ofereix la Costa Brava.

No podem acabar l’article sense mencionar que a finals del vostre 1r curs teníem planificada la Festa del Desè Aniversari de l’Hipàtia, que la situació covid del moment no permet celebrar de la manera que havíem imaginat i que posposem pel curs següent. La portada de la vostra primera agenda ens anunciava i recordava cada dia la gran Diada.

Promoció X: el proper curs serà el vostre últim any, estem tranquils perquè us deixem en les millors mans. Molta sort en el vostre futur.