Promoció IV: 2014-2018

Amb la promoció IV de l’Hipàtia omplim el centre amb tots els nivells de l’ESO. La plantilla de docents arriba a la vintena.

El Far d’Hipàtia, la nostra revista digital, publica el seu primer article en novembre del 2014. Aviat es converteix en una finestra oberta que dona llum al centre, a través de la qual professorat i alumnat relaten amb dedicació i il·lusió per tota la comunitat educativa allò que fem de portes endins.

Durant el vostre 1r d’ESO, l’Institut Hipàtia d’Alexandria s’acull al projecte del Departament d’Educació “Apadrinem un element del Patrimoni” i apadrinem el tram del riu Tenes al seu pas per Lliçà d’Amunt. El curs següent participem en el Projecte Rius de l’Associació Hàbitats. La nostra vinculació amb el riu esdevé en el Projecte Tenes que incorpora cada any noves activitats: al 2015 té lloc la primera plantada de l’arbre per part de l’alumnat de 4t (promoció I) a la llera del riu per simbolitzar l’arrelament del nostre alumnat amb l’entorn i, al 2016, s’incorpora la pedalada/caminada i el recital de poesia. El curs 2018-2019, el Departament d’Educació reconeix el Projecte Tenes com a projecte d’innovació pedagògica.

Des de l’inici havíem apostat pel treball globalitzat i mica en mica anem ampliant el nostre ventall de projectes. Aquesta promoció s’implica de valent. Al vostre 2n curs estreneu la 1ª Festa esportiva de Nadal de l’Hipàtia. El curs següent, dins del Projecte “Sense barreres” de 3r, us atreviu a organitzar la Festa de l’esport inclusiu per l’alumnat de 1r, una activitat dissenyada per ampliar la sensibilització de tothom per l’esport adaptat. I, a 4t, pugeu el llistó i us involucreu en projectes externs de caire solidari a partir del projecte de ciències socials “World conflicts”.

El “West Side story” és el musical que representeu a 4t, actuació amb què mostreu les vostres dots d’artistes i us lluïu davant la comunitat educativa.

Pel que fa als viatges, gaudiu de l’estada al Montseny de 1r, el viatge a França de 2n, el viatge a Berlín de 3r i el viatge a Menorca de 4t. A més, a 3r d’ESO, dos alumnes participen en la primera immersió lingüística de tres setmanes a Berlín, i a 4t, un grup de cinc alumnes fan una estada de tres setmanes a Nuremberg i quatre més s’afegeixen a l’intercanvi d’una setmana de la promoció V.

Us deixem amb alguns vídeos dels anys compartits a l’Hipàtia: