Promoció IX: 2019-2023

Avui donem pas a les promocions de l’Hipàtia que encara són al centre.

Alumnes de 4t d’ESO: aquesta tarda celebrareu la vostra graduació i sereu l’última promoció purament hipatiana. Fa només una setmana que heu tornat del vostre viatge de Menorca i de segur que són molts els records que us emporteu del vostre pas per l’Hipàtia.

Una trajectòria també marcada per la pandèmia que us agafa a 1r d’ESO, però que afortunadament és posterior a la vostra estada al Camp d’Aprenentatge de la Noguera i la també tradicional visita a Tarragona. A 2n no és possible fer cap viatge però gaudiu amb els companys de 3r (promo VIII) d’una jornada de platja. I, ja a 3r d’ESO, retornem a la idea de l’experiència europea i oferim l’estada al camp d’aprenentatge de Països Baixos. La incertesa de la encara postpandèmia i l’esclat de la guerra d’Ucraïna no garantiza que puguem assolir els objectius establerts i decidim optar per un viatge cultural més a prop: França, la destinació habitual a 2n.

Com a novetats de la vostra promoció destacar que el novembre de 2019 se celebra la primera Jornada de la Ciència a nivell de centre, i quan feu 1r d’ESO, enceteu activitats com el projecte d’intercanvi de cartes “Amistad”, el projecte “Evalú, història d’un autoconfinament” i el 1rB guanya el tercer premi del concurs del Carnestoltes.

A 3r d’ESO reprenem el projecte de Drets Humans i dins del concurs “Art compromès” dissenyeu unes bosses Tote Bag que es posen a la venda i la recaudació va destinada a la ONG Proactiva Open Arms. També us organitzeu per col·laborar en la campanya de recollida d’aliments de l’Ajuntament en benefici d’Ucraïna.

A l’inici del vostre 3r també neix l’Assemblea Feminista amb el suport i l’implicació de moltes noies de la promoció. Pel 25N té lloc el seu primer acte reivindicatiu amb la lectura d’un manifest, un minut de silenci i l’exposició de cartells artístics. Des de les tutories s’impulsen també activitats al voltant del 8M i al vestíbul s’instala una creació artística col·laborativa per reivindicar la força de l’unió.

A l’octubre de 4t d’ESO inaugureu les jornades d’Àgora filosòfica al riu Tenes i, al desembre, en el marc de la primera Festa del Solstici d’Hivern, guanyeu el concurs de guarniment d’aula i coreografia. El premi és una sortida al Salting de Granollers, que gaudiu com nens petits. Des d’informàtica s’estrena el primer cicle de Podcast Hipàtia on l’alumnat comparteix pensaments i reflexions sobre temes diversos. A més, l’alumnat del projecte AMUNT instal·la plaques al sostre per millorar l’acústica de les aules. Tot allò, més moltes de les activitats que ja s’han explicat a articles anteriors.

Nois i noies de la promoció IX: el curs vinent començareu l’educació postobligatòria i fareu un pas endavant en el vostre creixement personal i acadèmic. Us desitgem molta sort i èxit allà on aneu.