Mor la lingüista Carme Junyent

El passat dia 3 de setembre va morir la lingüista Carme Junyent, experta en llengües en perill d’extinció i lingüista referent de la llengua catalana.

El professorat del Departament de Català rebíem la notícia amb tristesa, ja que tots coneixíem el valor del seu treball d’investigació i divulgació pel que fa al català. A més, alguns l’havíem conegut personalment, alguns com a alumnes seus a la Universitat de Barcelona, i d’altres durant la visita que va fer al nostre Institut, el febrer del 2020, per pronunciar una conferència al nostre alumnat de Batxillerat. Tots recordem l’atenció amb què els nois i noies escoltaven les paraules de Junyent sobre la diversitat de llengües que hi ha al món i del gran valor que representen, sobre els processos de desaparició de les llengües i sobre els perills concrets que afronta la llengua catalana. Entre altres aspectes, Junyent apuntava que la immersió lingüística als instituts sovint era més aviat una idea abstracta que no pas una realitat concreta. La recordem com una persona afable i propera i amb les idees ben clares.

Cal destacar el seu compromís fins al final amb la llengua catalana, com ho demostra el seu article pòstum publicat al diari digital Vilaweb Morir-se en català, i seria bo prendre’n exemple tenint ben presents les paraules que donen títol a un dels seus últims llibres El futur del català depèn de tu.

Podeu veure la notícia del Telenotícies a l’enllaç següent: Mor Carme Junyent, la lingüista de referència del català