Sortida artística i cultural de 1BAT

El passat 24 d’Abril els alumnes de primer de batxillerat Artístic, Escènic i alguns tecnòlegs van visitar “La Pedrera” i el “Museu Nacional d’Art de Catalunya” (MNAC).

En la visita a La Pedrera els alumnes van poder veure les grans innovacions Modernistes que va aportar Antoni Gaudí a la “Casa Milà”.  El nom “Pedrera” li bé per la seva façana exterior recoberta amb grans blocs de pedra que formen una accentuada ondulació horitzontal. Una façana feta en blocs de pedra suposava una construcció poc usual per l’època i d’aquí el nom.

Aquesta ondulació que segueix la façana representa les ones del Mar Mediterrani, la natura i el seu entorn; en Antoni Gaudí suposaven el seu màxim punt d’inspiració, creant unes formes orgàniques i properes a tot el que ens envolta.

A la coberta de la Pedrera hi ha situades les xemeneies, les caixes dels ascensors, ventilacions i dipòsits d’aigua, que a diferència d’altres edificis estan dissimulats sota l’aparença d’imaginatives formes escultòriques. És en aquí on els nostres alumnes van realitzar uns dibuixos en un bloc de camp, estudiant les proporcions, formes i materials utilitzats per l’arquitecte.

Després a la tarda van visitar el MNAC i van gaudir d’un recorregut molt variat i interessant. Ja que la majoria de les obres que ens van mostrar els hi apareixen al temari que han de realitzar a la selectivitat que cursaran al curs vinent i el fet de poder veure les obres en directe afavoreix a la memòria fotogràfica que en tindran d’aquestes.

El recorregut seguit va començar per l’art Romànic, passant pel Gòtic, Renaixentista, Barroc, del Realisme al Modernisme Català, el Cartellisme fins a les noves avantguardes.

Van finalitzar el dia amb una gran satisfacció dels alumnes, en poder veure, dibuixar i gaudir de l’art que estem estudiant i tan a prop tenim.