“SomSolidaris” amb Càritas

Els alumnes de 4t d’ESO del nostre centre han rebut la visita, dins del projecte de Servei Comunitari “SomSolidaris”, de la presidenta de l’arxiprestat de Càritas Anoia-Segarra, Montserrat Roca.

La Montserrat ens ha explicat qui són Càritas, què fan i com actuen. També ens ha fet reflexionar sobre la idea de voluntariat i les implicacions personals i emocionals que suposa. Com diu: “és molt més fàcil donar diners, aquell qui en té, que no pas temps”. I el voluntariat implica donar allò més preuat que tenim: el temps. En aquest cas, donar temps als més necessitats de la nostra societat.

La Montserrat ens ha anat desgranant els projectes que Càritas ofereix per tal de dur a terme el Servei Comunitari dins del nostre centre. Es tracta de 9 projectes on els alumnes poden participar. Els projectes són “Família i escola” on els alumnes poden participar-hi de dues maneres diferents, fent classes de reforç a alumnes de primària o classes de castellà i català a les mares d’aquests alumnes; “De mà en mà” on els alumnes poden ajudar a la botiga de Càritas o al taller reparant contes i joguines; “Classes de castellà” on els alumnes poden ajudar a aprendre castellà als immigrats nouvinguts; “Campanya de Nadal” on es du a terme la recollida d’aliments a les escoles; “Fira de Nadal” on es participa de la parada de Càritas; “Recollida a l’Exposició de Playmòbil” on es recapta tots els aliments que s’aconsegueixin; i, finalment, “Edició d’un vídeo” on els alumnes que ho desitgin poden gravar i editar un vídeo promocional de l’entitat.

Hem gaudit molt amb la visita i hem après moltíssim.