L’institut viu La Mostra!

Els dies 12, 13, 14 i 15 d’abril es va celebrar a Igualada La Mostra de teatre infantil i juvenil, i el nostre Institut hi va participar de manera molt activa, ja que l’alumnat va anar a veure alguns espectacles de La Mostra i, a més, es van representar dues obres de teatre a l’institut mateix.

L’alumnat de 4t d’ESO va anar a veure a l’Escorxador l’obra de teatre El misteri de Fermat, de Teatre de l’Enjòlit, i va gaudir molt amb aquesta dramatització sobre la història de la demostració d’un dels teoremes més famosos de les matemàtiques. Els alumnes de 3r d’ESO van quedar colpits amb l’espectacle de dansa Cospress, de la companyia Kimana, sobre l’obsessió pel culte al cos. Per la seva banda, els alumnes de 1r d’ESO van veure l’obra de teatre documental Mos Maiorum, que abordava la tragèdia de la immigració cap a Europa.

D’altra banda, al mateix institut es van representar dues obres de teatre. La companyia anoienca Teatre Nu va representar per a l’alumnat de primer de Batxillerat humanístic i escènic l’obra Quins clàssics! Va ser tot un èxit i, en acabar-se l’obra, el públic estava entusiasmadíssim, malgrat la dificultat d’abordar uns textos clàssics com La Ilíada, Hamlet, Frankenstein i La Metamorfosi. També es va representar a l’insitut l’obra La corda, de la companyia TeDebat, sobre la violència de gènere i interpel·lant directament al públic assistent. La representació va anar seguida d’un col·loqui posterior, molt participat i enriquidor. Van assistir-hi els delegats i subdelegats de quarts d’ESO, primer i segon de batxillerat, amb la particularitat que l’obra i el posterior col·loqui es van gravar i seran emesos per les televisions locals en el marc del projecte contra “Les violències sexuals i de gènere”.

També va col·laborar amb la Mostra el grup de Teatre Extraescolar de l’Institut, dirigit per Tàtels Pérez, que va fer a la tarda, durant dues hores i mitja, un assaig obert per a tothom que volgués assistir-hi, i que va ser tot un èxit de públic. Igualment, el professor del departament d’Arts Jaume Sendiu va participar a la Mostra com a membre del jurat del Concurs d’aparadors. I, finalment, i com cada any, alumnes i professors de l’institut van treballar com a voluntaris en diferents espais de La Mostra.

En conclusió, tothom a l’institut ha pogut participar a la Mostra d’Igualada, ja sigui com a espectador ja sigui col·laborant-hi directament, i viure, doncs, el teatre i la ciutat d’Igualada.