Els alumnes del Mercader surten de caminada per la comarca

Els alumnes de Primer i Segon d’ESO i també els de Primer de Batxillerat de l’Institut Joan Mercader, han realitzat vàries sortides per diferents indrets de la comarca, en el marc de les activitats relacionades amb el Pla d’acció Tutorial del centre per millorar la cohesió de l’alumnat.
El passat dilluns 19 de Novembre, els alumnes de primer d’ESO van fer una caminada fins al cim de la Tossa de Montbui per gaudir d’una jornada de convivència. A dalt, van poder participar en diferents jocs tradicionals per a poder-se conèixer millor els uns als altres, contemplar les panoràmiques de la nostra ciutat d’Igualada i el seu entorn, passejar entre la naturalesa i gaudir d’activitats com la recollida de bolets.
Per la seva banda, els alumnes de 2n d’ESO van fer, també el dia 19 de novembre, la caminada a l’Espelt. Van pogut organitzar-se en grups i gaudir dels jocs com saltar a corda, fer curses per parelles lligades amb una corda al peu, bàsquet, el joc del mocador i fer figures amb el propi cos: amb una mica d’imaginació es podia llegir les paraules INSTITUT i MERCADER. Van gaudir molt de l’activitat.
Finalment, el passat 27 de Novembre, van ser els alumnes de Primer de Batxillerat els que van caminar fins a l’Espelt. En aquest cas, l’objectiu era incidir en la coneixença d’aquests grups, tenint en compte les peculiaritats del centre. Com és sabut, el fet d’impartir modalitats de Batxillerat com l’artística i l’escènica fan que hi hagi un gruix important d’alumnat que s’hagi incorporat a la vida de l’institut per primer cop en el transcurs de l’actual curs escolar. Per aquest motiu es va decidir que també es fes aquesta activitat per millorar la seva cohesió. La sortida es va iniciar a les 10 del matí i els participants van arribar a l’Espelt cap a dos quarts de dotze, on van poder gaudir de la natura. Alguns alumnes van portar instruments musicals i van tocar alguna peça, d’altres van aprofitar la pista esportiva per jugar a futbol i bàsquet i tots van esmorzar gaudint de l’entorn natural. Cap a la una es va iniciar el retorn cap al centre, on van arribar al voltant de dos quarts de tres.
Totes les activitats s’han valorat molt positivament des del centre.