Dia internacional de les dones

Avui, dilluns 8 de març, és el dia Internacional de les Dones també conegut com el dia de la dona treballadora. És un dia reconegut per l’ONU que té una càrrega reivindicativa i històrica important.

Al centre hi ha diverses activitats programades a les aules, però no únicament avui o aquesta setmana sinó que es duen a terme, al llarg de tot el curs escolar i en tots els nivells d’ESO i Batxillerat, xerrades, tallers i activitats sobre temes com al igualtat, la coeducació, la no discriminació.  Alguns d’aquests tallers programats han estat: “Iguals però diferents” , ” Estereotips a la pantalla: la violència vers les dones en els mitjans de comunicació”, “Les dones primer? Micromasclismes quotidians”, “Només SÍ és sí. Sexisme i oci”, entre d’altres.

L’alumnat de l’aula d’acollida i l’alumnat del SIEI estan preparant aquests dies murals relacionats amb dones importants de la història.

Per altra banda, a segon de Batxillerat podem destacar que enguany quatre noies han presentat treballs de recerca relacionats amb el llenguatge discriminatori envers les dones, la violència obstètrica, escoltar el gènere i la desigualtat de gènere a les religions.

Ah! I avui mateix també hi ha part de l’alumnat que fa vaga per reivindicar el 8 de març.