Calendari matemàtic 2018. Petits reptes.

Sovint les Matemàtiques són incompreses per a moltes persones, és per això que creiem que a partir de petits reptes les podem apropar als alumnes i aconseguir fer-los veure’n una part més lúdica. Des del Departament de Matemàtiques de l’Institut, al llarg del curs hem proposat als alumnes de la ESO i també als de Batxillerat un parell d’activitats a resoldre raonadament cada setmana.

Per nosaltres és un plaer gaudir de la bellesa i l’enginy al resoldre reptes o de l’enginy de molts intents que no han arribat a la solució.

A partir del rànquing obtingut, s’ha realitzat una final per cicles, molt competida, el dijous 12 d’abril i els guanyadors han estat la Judit Llobet de 2n d’ESO, el Marc Colomer de 3r d’ESO i el Pau Colomer de 2n de Batxillerat.

Finalistes: Ona Barrón, Xavier Malpartida i Laia Sánchez a 1r cicle; Imán Kadri a 2n cicle; Aina Solsona i David Malpartida a batxillerat. I destacar el Graci Rodríguez i Ot Godó que tot i no arribar a la final han estat més que excel·lents.

Felicitem als guanyadors i també als finalistes i celebrem la bona participació en el concurs anual.

Els premis, un joc d’estratègia, i els diplomes es van entregar el dia de Sant Jordi. I així us deixem un parell de cites.

Segons Sèneca, escriptor i filòsof romà: ‘Els reptes enforteixen la ment com l’exercici el cos’

Segons Molière, escriptor i filòsof francès: ‘Quant major és l’obstacle, major la glòria de superar-lo’

Xaleu del regal rera cada repte!