Proves Cangur 2018. 11 alumnes del centre han quedat dins el 6% millor de Catalunya

Unes proves d’enginy i superació, les Cangur, on 11 alumnes del centre han quedat dins el 6% millor de Catalunya i 3 alumnes dins els 100 primers; la Judit  Llobet 26ena.

Enguany la participació era de més de 113.000 alumnes. Unes proves que es fan per tot el món i on ha guanyat tothom! … tothom que s’ho ha passat bé. Sí, sí, ho heu llegit bé. L’objectiu és estimular i motivar l’enginy i l’aprenentatge de les matemàtiques a través de diferents reptes. Qui no ha trobat plaer quan ha estat enginyós i/o resolt un repte? Per tant, tothom guanya.

És per això que per sobre de tot tenen un caire lúdic i festiu on podem estar orgullosos dels qui han obtinguts uns magnífics resultats, dels qui estan dins del 25% millors però normalment no sobresurten a classe, dels qui no els ha sortit gaire bé però voluntàriament han fet una prova de més d’una hora de mates i han tingut els seus moments d’enginy!

És molt emocionant veure als alumnes a l’acabar la prova tot discutint sobre aquell problema que no sortia i els ha picat la curiositat, o sobre aquella solució enginyosa de la qual no acaben d’estar segurs. A mi m’emociona i em motiva.

Tant de bo puguem entendre la competitivitat com una forma d’engrescar-se i superar-se més que una simplista classificació en bons i dolents.

Les nostres felicitacions a tots els participants! Fins l’any vinent!