Teràpia gènica

El dia 24 de gener, vam rebre la visita de Miguel Mulero, professor d’enologia de la URV, per donar a conèixer als alumnes de 1r de batxillerat què és la teràpia gènica.

Aquesta tècnica consisteix en, mitjançant el que s’anomena vectors, modificar o inserir nous gens al nostre ADN  per aconseguir bloquejar malalties que l’individu tingui o pugui desenvolupar en un futur. En un inici només s’aplicava a malalties hereditàries, però mica en mica s’està perfeccionant per tractar d’altres malalties com el càncer.

El fet de modificar genèticament els éssers vius està generant molta controvèrsia pel simple fet de poder fer un mal ús d’aquesta, i és per això que s’han creat unes normatives molt estrictes. Avui en dia la finalitat és poder millorar la qualitat de vida de les persones amb certes patologies.

La xerrada va ser molt entenedora i interessant pel alumnes i així ho van manifestar.