Plasticocè

Durant aquest curs escolar, els grups de 3r d’ESO estan treballant el tema dels plàstics des del punt de vista de l’àmbit matemàtic i cientificotecnològic.

Amb aquesta finalitat, el passat mes de desembre, el departament de Biologia i Geologia va organitzar una conferència impartida pel professor Joaquim Rovira de la URV, anomenada “PLASTICOCÈ: L’era del plàstic” on els alumnes van ser coneixedors de la quantitat de plàstic que hi ha al planeta, com ha anat augmentant en els darrers anys i els problemes que està ocasionant. Sobretot es van centrar en els microplàstics i els nanoplàstics i com aquests poden arribar al nostre cos (sang, orina, pulmons…) degut a la bioacumulació. També van presentar els estudis que s’estan fent a les platges de Tarragona i La Pineda, les tècniques per detectar-los i els resultats que s’estan obtenint.

Al finalitzar la xerrada, els alumnes van quedar impactats de les dades mostrades i van ser conscients de la necessitat d’evitar o reduir l’ús d’aquest material.