Col·laborant amb l’escola Emili Carles -Tolrà de Castellar del Vallès

Durant els mesos d’octubre i novembre, el grup de PFI d’Auxiliar de Jardineria i Viver de l’institut hem estat realitzant un projecte a l’Escola Emili Carles -Tolrà de Castellar del Vallès. En aquesta col·laboració hem arreglat els bancals i el “pastís” de joc de la zona del pati.

Quan vam arribar ens vam trobar els bancals plens d’arrels i males herbes, amb les fustes obertes i desencaixades. El pastís tenia feta la primera capa però no estava bé, ja que li faltava sauló, s’havia d’arreglar perquè els nens/es no hi podien pujar.

Per a reconstruir el pastís de sorra, en primer lloc vam posar el sauló com a base per a poder col·locar les peces. Posteriorment, vam fer els pisos del pastís, fets de fibra de coco. Els vam cosir a la malla i entre ells, i després els vam posar uns sobre els altres.

A l’hort vam buidar tots els bancals per netejar-los i posar les fustes bé. També vam plantar algunes plantes a la resta de l’espai del pati i vam realitzar tasques de manteniment i neteja, com ara traient les fulles seques i les arrels.

Per finalitzar el projecte vam fer dues accions. La primera va ser una exposició al grup de 3er de Primària sobre la intervenció que havíem fet i amb quins materials i EPI’S la vam dur a terme. Aquell dia ens van acomiadar amb una divertida cançó d’agraïment. La segona acció va ser el darrer dijous, quan vam fer una explicació de com fer la sembra als bancals a diferents classes d’Educació Infantil i Primària. Posteriorment, vam fer una plantada conjunta amb els nens/es als respectius bancals de cada grup. Vam plantar productes d’aquesta temporada: pastanaga, ceba, porro, bleda, enciam, espinac i julivert.

Aquest ha sigut el nostre primer contacte amb el món laboral fora de l’institut. Hem après a treballar i organitzar-nos millor en equip, a preparar i fer una exposició per als nens i nenes, a cosir la malla de fibra i a fer un pastís de joc, com també a arreglar i preparar els bancals i a reparar una arqueta de reg.

Hem fet molta feina en aquesta escola, però gràcies a l’organització i la implicació de tot el grup hem pogut realitzar-la amb èxit. Volem agrair l’experiència a l’Escola Emili Carles-Tolrà per haver-nos donat la possibilitat de treballar en un lloc nou i amb persones molt acollidores. Esperem poder realitzar properament un altre projecte similar per seguir aprenent!

-Text i fotografies de l’alumnat de PFI d’Auxiliar de Jardineria i Viver de LES GARBERES-

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *