Hem celebrat el Dia internacional de les dones

En motiu de la celebració el dia 8 de març del Dia internacional de les dones, a l’institut hem fet diverses activitats que posen en evidència les desigualtats i discriminacions que patim la meitat de la població, les dones.

El mateix dia de la celebració, a l’hora de lectura autònoma, l’alumnat d’ESO ha llegit a l’aula en veu alta un manifest escrit per a l’ocasió que porta per títol “Ajudem a combatre el masclisme també des de les aules!“.

Durant la setmana, l’alumnat de tots els cursos ha escrit missatges reivindicatius breus en fulls de color lila i els ha anat penjant a dues cartelleres del vestíbul.

dona2017-1

dona2017-2 dona2017-3

Aquesta setmana també hem exposat al passadís principal de les aules d’ESO una exposició de treballs realitzats pels alumnes de 1r d’ESO, fets a partir de la visita a l’exposició Golden years, d’Eva Agasa i Roc BlackBlock, a l’Escola d’Art de Tortosa.

L’activitat es presenta com una oportunitat de crear debat sobre el concepte de la dona i el paper que ha tingut en aquestes dècades, l’estètica de la moda, l’oci, i l’estructura jeràrquica de la societat.

img_3434 img_3432 img_3435

Com cada any, la biblioteca també ha muntat una mostra de llibres de divulgació sobre el feminisme, entre els quals n’hi ha quatre de molt interessants que hem adquirit recentment per a ampliar el fons relacionat amb la matèria.

Feminismo para principiantes, de Nuria Varela Menéndez. Ediciones B, 2013; Todos deberíamos ser feministas, de Chimamanda Ngozi Adichie. Literatura Random House, 2015; Las chicas son guerreras. 26 rebeldes que cambiaron el mundo, d’Irene Cívico.  Montena, 2016; i Dibujando el género, de Gerard Coll-Planas. Egales, 2016.

I per últim, al vestíbul de l’institut s’ha muntat l’exposició “Simone de Beauvoir, feminista i escriptora“, que es podrà veure durant quinze dies. Es tracta d’una exposició itinerant cedida per l’Institut Català de les Dones centrada en la vida i l’obra de la filòsofa i escriptora Simone de Beauvoir, una de les figures més destacades del feminisme del segle passat.

simone1 simone2