Un curs en imatges (II): Les eleccions (simulades) arriben al Vilumara

Marc Sala, L’Hospitalet, 28 de juny de 2019
Les eleccions arriben al Vilumara

Els alumnes de 4t ESO B de l’institut Can Vilumara hem votat!
Al tercer trimestre, dins de l’assignatura de llengua catalana, els alumnes han desenvolupat un projecte de simulacre d’eleccions estudiantils. En aquest projecte, els alumnes s’han organitzat en 4 partits estudiantils inventats que havien de competir entre ells enmig d’una dura campanya electoral.  La idea d’aquestes eleccions que, tot sigui dit, no tenien cap mena de resultat real o vinculant, era de posar-nos a treballar tots per aconseguir uns bons resultats. Com fer una bona campanya? Com convèncer els votants? Què podrien millorar de l’institut els partits guanyadors? Com es fa un debat electoral? Com es pot parlar millor en públic? Com són els textos de la propaganda electoral? Com és un vídeo electoral? Tots aquests dubtes s’han anat resolent al llarg d’aquest projecte.

Per cert, voleu saber quins han estat els resultats?

UFF (Units Fins al Final): partit guanyador amb un 55% dels vots.
PNTE (Partit No Tolerant Estudiantil) 20% dels vots.
PEI (Partit Escolar Independent)  16% dels vots.
PLE (Partit Liberal Estudiantil) 9% dels vots.