Els alumnes de 3r d’ESO  visiten el Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA)

El passat dimarts 21 de desembre els alumnes de 3r d’ESO van visitar el MMACA, situat al Parc de Can Mercader de Cornellà.

Totes les fotos, disponibles AQUÍ. I algunes de més a l’IG del insti: @inscanvilumara.

Després d’una agradable passejada des de l’institut van arribar al parc, van poder gaudir d’una visita guiada molt interessant al Museu de les Matemàtiques i van realitzar un taller a l’aire lliure de construcció de cúpules de Leonardo.

El taller consisteix en la construcció col·lectiva d’una o més cúpules de 4 a 5 m de diàmetre i aproximadament 1 metre d’altura. S’inicia amb una petita explicació més o menys llarga, en funció del grup, de la forma de col·locar les peces per tal que s’encavalquin mútuament i de les característiques del patró geomètric particular de la cúpula proposada. La construcció comença pas a pas per tal d’assegurar la comprensió de la mecànica de col·locació de tots els participants abans de donar pas a la construcció simultània. Un cop construïda, tot el grup d’alumnes va entrar a l’interior de la cúpula i la va aixecar per comprovar  les seves propietats de resistència i flexibilitat. La cúpula es va acabar desmuntant i s’ ho van passar pipa!!

Pel que fa  a la visita al museu, després d’una breu presentació, els van acompanyar per les diferents sales i l’alumnat va poder explorar diferents reptes i materials.

Des del departament de matemàtiques volem agrair a tot l’alumnat i professorat acompanyat la seva implicació i el seu interès tant en el taller com durant la visita.