From home to Mount Olympus!
Lesson 1: My perfect room
Durant aquest primer trimestre l’alumnat de 1r d’ESO ha reproduït la seva casa real en mapes 2D i 3D i, dissenyat i recreat digitalment l’habitació dels seus somnis mitjançant l’eina digital Floorplanner. La seva imaginació ha volat per les diferents… Llegeix més»
Descobrint Omar Khayyam a través de la resolució de problemes
El projecte Omar Khayyam és un projecte de matemàtiques i llengua de l’institut Bitàcola amb l’escola de primària Elisa Badia. Els objectius del projecte són:
– Treballar les matemàtiques d’una forma competencial i transversal centrant-se en al resolució de problemes.
– Treballar la comprensió lectora de forma… Llegeix més»
I Congrés d’Hàbits Saludables
A 4t d’ESO, quan l’alumnat és a punt de canviar de centre i etapa, ens és urgent des de l’educació física assegurar-nos que tot l’alumnat té informació de qualitat a l’abast per un estil de vida actiu i saludable, tema que hem anat treballant en… Llegeix més»
El meu estil de vida és saludable?
Les dimensions activitat física saludable i activitat física i temps de lleure, amb les sortides al medi natural d’inici de curs i tardor, són les protagonistes de l’àmbit d’educació física en aquest primer trimestre.
L’alumnat de 3r d’ESO ha fet una valoració i posterior anàlisi de… Llegeix més»
Espai en Xarxa: Transformem els espais
L’alumnat de 2n ESO C està duent a terme l’Espai en Xarxa que parteix de l’encàrrec de la direcció del centre de transformar els espais de pati de l’institut. Després de consultar la comunitat educativa que els gaudim i debatre idees, per fi han construït… Llegeix més»
Què em diria a mi mateix/a si jo fos el meu pediatre?
A l’educació física de 2n d’ESO seguim de manera més conscient un camí que s’ha iniciat a 1r d’ESO. L’alumnat ha après a mesurar la freqüència cardíaca i a regular la seva intensitat en funció d’aquesta i ha fet un registre setmanal sobre l’esmorzar i… Llegeix més»
Descobrint la ràdio per fora i per dins!
Qui no ha escoltat la ràdio en la seva vida? La ràdio va ser un dels grans invents de finals del segle XIX, principis del XX i gràcies a ella la comunicació va donar un gir de 360º. Ha estat utilitzada per transmetre informació a… Llegeix més»
“Carpe Diem”, l’IP de Cultura Clàssica…i Bibliotequem!
L’alumnat de l’IP A de Ciències Socials, amb el nom de “Carpe Diem”, ha treballat la Cultura Clàssica. Amb l’ajuda des seus inseparables Chromebooks, però també amb un fantàstic i complet lot de llibres proporcionat per la Biblioteca Esteve Paluzie de Barberà del Vallès…Bibliotequem! han… Llegeix més»
Dia de la diversitat funcional i II Jornades d’esport i diversitat a l’Institut Bitàcola
La pandèmia de la COVID19 no ens ha fet renunciar a celebrar el Dia de la diversitat a l’institut Bitàcola conjuntament amb la Fundació Tallers. El nou context ha suposat un nou repte per a l’alumnat de 3r C encarregat d’organitzar i coordinar aquesta celebració.
Llegeix més»
L’institut Bitàcola participarà a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat 2021
Enguany l’Institut Bitàcola participarà a la fase local de la Universitat Autònoma de Barcelona de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat 2021. La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició d’oratòria en la qual diversos equips d’estudiants de 4t… Llegeix més»
A 4t, preparant-se pel DELF!
En aquest primer trimestre, l’alumnat de 4t ha explicat com han sigut les seves vacances d’estiu. A partir de diferents activitats i jocs han après a expressar-se en passat i en present i com a tasca final han treballat alguns consells que podrien dur a… Llegeix més»
Preparar-se per una nova tornada a l’institut en classe de francès amb l’alumnat de 3r d’ESO
En aquest primer trimestre, l’alumnat de 3r s’està preparant pel viatge a França, a Cotlliure. Per aquesta raó, com a tasca final han preparat una carta informal a un amic francès explicant com han passat l’estiu i el confinament i explicant els seus projectes en… Llegeix més»
Segueix-nos!