VI Copa Cangur a l’institut

El dijous, 24 de gener, l’Institut d’Altafulla va ser una de les 27 seus de la primera fase de la 6a edició de la Copa Cangur, una activitat presencial de resolució de problemes per a equips organitzada per la Societat Catalana de Matemàtiques.

La prova és una competició contrarellotge oberta al públic que permet als acompanyant poder seguir en directe el desenvolupament de l’activitat. La mecànica de la prova és força estimulant ja que disposen d’una hora per resoldre el màxim de qüestions amb el menor temps possible. La valoració de cada problema es va modificant, perquè per cada minut que passa sense que ningú respongui el problema en va augmentant la valoració i cada error d’un equip també l’augmenta

Hi van participar vuit equips d’alumnes de 2n i 3r d’ESO amb un total de 53 alumnes. 4 dels equips eren del nostre institut i els altres 4 equips dels dos instituts de Torredembarra.

Tots els assistents vam poder gaudir veient com els participants s’ho passaven d’allò més bé resolent problemes matemàtics ( i no gens fàcils, tot s’ha de dir!). El desenvolupament de la prova va ser molt dinàmic, amb moments de nervis els darrers minuts i amb un final força emotiu.

Els professors de matemàtiques de l’institut van comptar amb l’ajuda d’un staff d’alumnes de 4t d’ESO que van fer que l’organització de la competició fos tot un èxit. Des d’aquí el nostre agraïment per la feina ben feta a tots ells!

L’equip classificat en primer lloc va ser de l’Institut Torredembarra i dos dels equips del nostre institut van quedar en 2n i 3r lloc. A totes ells els donem la més cordial enhorabona i a la resta d’equips participants els agraïm molt sincerament la seva participació i els animem a seguir concursant en futures edicions.

Al final de la competició, tots els equips i els staff es van fer una fotografia d’equip davant del photocall que van crear els alumnes d’EVP de 4t d’ESO per l’ocasió!