Salut i escola

Aquest programa té com a principal objectiu posar a disposició dels alumnes d’ESO i Batxillerat, un recurs sanitari de proximitat en el qual un/a infermer/a pugui aconsellar-los en els temes que els preocupen, com ara els hàbits alimentaris, la sexualitat i l’afectivitat i les drogodependències, entre d’altres. Les consultes tenen un caràcter totalment confidencial mentre que això no sigui contraproduent per a la salut de l’alumne/a.

Els alumnes poden accedir a la Consulta Oberta bàsicament a petició pròpia. Altres vies d’accés és a proposta del professorat, de l’equip psicopedagògic del centre o bé dels propis pares o tutors legals.

Per tant, setmanalment, un/a professional d’infermeria atén els dubtes d’aquests alumnes relacionats amb aspectes de la seva salut en la consulta oberta, ja sigui presencialment o virtual a través correu electrònic.

Aquest /a professional infermer/a de l’Equip d’Atenció Primària exerceix una funció purament preventiva i, en cap cas, administra medicaments.

A l’institut la infermera és la Laia Merles.
El Departament de Salut ha designat una infermera que realitza diverses actuacions al centre amb coordinació amb els equips docents:

– Servei de consultes anònimes per a l’alumnat.

– Xerrades i tallers sobre sexualitat, alimentació, hàbits tòxics, salut mental infantil i juvenil.

– Orientació de l’equip de tutors en l’enfocament de l’educació per a la salut.

Programa Salut i escola