L’institut participa al programa Suport Vital Bàsic als centres

Us informem que durant aquestes setmanes l’alumnat de 1r d’ESO a 1r de BAT del centre iniciarà el programa educatiu de “Suport Vital Bàsic als Centres Educatius”, que compta amb el suport i coordinació del Departament d’Educació i del Consell Català de Ressuscitació. L’alumnat de 4t continuarà el programa que ja va iniciar el curs passat.

L’objectiu principal de l’activitat és que l’alumnat aprengui coneixements bàsics gradualment (teòrics i pràctics), adaptats a cada edat, relacionats amb què és, què cal fer i com podem actuar davant d’una situació d’emergència vital.

La formació s’inicia amb l’alumnat d’infantil i primària amb un contingut bàsic, al qual s’hi van afegint anualment i de forma progressiva nous continguts i objectius (a través de diverses activitats adaptades a l’edat del nen/a) per tal d’aconseguir que en cada etapa formativa es realitzi una acció més davant l’aturada cardiorespiratòria (ACR), concepte que s’introdueix a cicle mitjà i superior.

Seria molt recomanable que els vostres fills/es poguessin compartir amb vosaltres els seus aprenentatges, i d’aquesta manera fer-vos partícips d’aquesta innovadora experiència.

L’activitat estarà dirigida pel professorat que ha adquirit la formació en Suport Vital Bàsic als centres educatius pel Consell Català de Ressuscitació, que des de 2008 ha iniciat un pla pilot a les Terres de l’Ebre i Tarragona, i actualment està introduint el programa a tot el territori català amb l’acceptació i suport del Departament d’Ensenyament. També hi participaran altres docents de l’escola.

En finalitzar els estudis tindrem uns ciutadans conscienciats sobre la importància d’intervenir de forma ràpida davant d’una aturada cardiorespiratòria i, el que és més important, sabran com actuar.

Abans de Nadal, amb els alumnes de l’AC vam realitzar un anunci en format vídeo per donar visibilitat i la importància al fet de ser coneixedor de la maniobra de ressuscitació, sota l’eslògan “Actuar a temps salva vides”

Enllaç: https://youtu.be/uPgssukrMtA

De manera transversal amb el Departament de Visual i Plàstica s’ha generat una exposició conceptual que podreu trobar a l’entrada de l’institut on es representen els diferents passos del protocol d’actuació.