Col·loqui Fernando Lalana

Avui ha visitat l’Institut l’escriptor Fernando Lalana. Ha vingut al centre convidat pel Departament de Llengua castellana i Literatura per mantenir un col·loqui amb els alumnes de tercer d’ESO sobre el llibre que han llegit
aquest trimestre, Escartín en Lima (Editorial Bambú).
L’autor ens ha parlat de la seva tasca com escriptor professional i de com Tarragona és una de les seves ciutats favorites, ja que ve sovint a promocionar els seus títols. De fet, Escartín en Lima és una novel·la de gènere negre, protagonitzada pel seu famós detectiu, Fermín Escartín, qui,des de Tarragona, es veu immers en un complicat cas que el porta fins al Perú. Assassins a sou, traficants d’armes, persecucions i un intent de magnicidi han mantingut intrigats els nostres alumnes, al temps que llegien una obra de qualitat literària amb bones dosis d’humor.

Tant l’escriptor com els alumnes s’han mostrat molt satisfets de la trobada i el cert és que moltes preguntes s’han quedat en el tinter per manca de temps. Hem acabat la sessió amb la signatura d’ exemplars i una foto de record.