TALLER ETHICA: el joc de les finances ètiques

El 12 de desembre els alumnes de Geografia de 2n de Batxillerat van realitzar el taller “Ethica: el joc de les finances ètiques”. La sessió ha estat dirigida pel Director de la Càtedra DOW de Desenvolupament Sostenible de la Facultat de Geografia i Turisme de la URV,  Òscar Saladié.

Mitjançant aquest joc de rol, tres grups d’alumnes han hagut de prendre decisions de com i on invertir els seus diners, mentre uns altres companys han representat als bancs, que ofereixen negocis i productes financers, suposadament atractius.

Ethica és un joc de taula per explorar l’impacte social i ambiental de les activitats bancàries, les inversions i els negocis, i per aprendre a prendre decisions més responsables sobre la gestió dels diners. L’objectiu de l’activitat és entendre com les decisions que prenem sobre els estalvis personals i les inversions afecten altres persones i territoris, per tal de poder prendre decisions de forma informada i respectuosa amb la societat i el medi ambient.