VII Copa Cangur

El passat dijous 30 de gener de 2020  l’Institut d’Altafulla va ser una de les seus de la primera fase classificatòria de la VII Copa Cangur per equips. Es tracta d’un concurs presencial de resolució de problemes i reptes matemàtics per equips formats per 7 alumnes (4 de 3r ESO i 3 de 2n ESO), organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques.

Van participar un total de 10 equips de diferents centres: Institut Ramon de la Torre, Institut de Torredembarra, Col·legi Sant Pau Apòstol i Institut d’Altafulla.

Els alumnes van poder gaudir d’una hora intensa i emocionant de competició i, van comprovar que treballant en grup es poden resoldre problemes d’una dificultat elevada.

Un dels nostres equips va obtenir la segona posició. La nostra més cordial enhorabona a tots ells!

Les matemàtiques en format concurs

La Copa Cangur presenta les matemàtiques com un joc de raonament. El concurs planteja 15 problemes a resoldre en 60 minuts i l’equip que obté millor puntuació és aquell que aconsegueix més solucions. Es tracta, doncs, d’una cursa contra rellotge on l’estratègia d’equip és fonamental. A més, durant el desenvolupament de la prova els equips poden seguir en directe l’estat de la seva puntuació i classificació, cosa que afegeix emoció al joc.