PROJECTE STEM “ELS JOCS DE MART”

El passat 24 i 25 d’abril es van celebrar per tercer any consecutiu durant la Setmana Cultural, Els Jocs de Mart: el segon projecte STEM adreçat a l’alumnat de 4 de la ESO.

Durant aquests dos dies, els alumnes es van agrupar en districtes (A, B, C, D i E) per participar en diversos desafiaments centrats en la ciència, les matemàtiques i la tecnologia, tot girant al voltant del planeta Mart. A través d’aquests desafiaments, van ser convidats a reflexionar sobre la possibilitat de marxar a viure al planeta vermell o de romandre a la Terra.

A més, es van organitzar dues xerrades amb professionals del camp. El primer dia, Marina Martínez, geòloga i astrofísica, va compartir amb ells la seva trajectòria i els processos d’anàlisi de mostres extraterrestres i el segon dia, la Gisela Detrell, enginyera aeroespacial, va abordar les dificultats de la supervivència a Mart.

El districte guanyador d’enguany ha estat el B,  el qual va ser recompensat amb una visita a l’Observatori Fabra el passat divendres 3 de maig. Allà, l’Alfons Puertas els va guiar en com posicionar el telescopi de l’estació per a fer observacions astronòmiques i els va explicar el funcionament dels instruments de mesura de l’estació meteorològica de l’exterior.

El projecte va concloure amb èxit, destacant la participació activa dels alumnes i el companyerisme mostrat durant els dos dies.

#SteamCat

PONÈNCIA SOBRE INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL

Els alumnes de l’optativa de programació de 1r de batxillerat hem assistit a una ponència a l’institut sobre Inteligencia artificial: ¿cómo está impactando en nuestras vidas? a càrrec de Cecilio Angulo Bahón, professor de la Universitat Politècnica de Catalunya.
Gràcies @la_UPC per la xerrada, ha estat molt interessant!

SAPS QUÈ ÉS EL PINKWASHING? 🌈

D’aquest concepte i de la situació de les dones palestines ens parlaran la Hana, Berta, Noor i Zaynab en el quart programa de #RàdioRainbow.

📻 Estem preparant més!

El Punt Rainbow és un espai on els mateixos estudiants poden proposar i realitzar activitats relacionades amb temes LGTBIQ+, igualtat de gènere i antiracisme.

Troba l’enllaç a la nostra web!

TALLER ENERGIA SOLAR FOTOVOLTAICA AL TORRENT DELS ALOUS

Amb l’alumnat de 2n d’ESO hem realitzat un taller amb el Toni que ens ha ensenyat a muntar una instal·lació solar fotovoltaica i ens ha donat consells pràctics per estalviar energia i recursos. Aquest taller forma part del projecte STEM que s’està realitzant sobre l’ENERGIA en aquest nivell de l’ESO.

COLÒNIES ESPORTIVES D’AVENTURA A 3r D’ESO

Aquest matí un grup de 69 alumnes i 5 professores de 3r d’ESO han sortit ben puntuals a les 8:00h cap a Bellver de Cerdanya disposats a gaudir de dues jornades d’esports i activitats d’aventura: Escape Wood, Race Camp i Ràfting al Parc del Segre. Han arribat a l’alberg a les 10:45h i de seguida s’han posat a preparar-se per la primera de les activitats del dia. Esperem que s’ho passin d’allò més bé.

INTERCANVI AMB ALEMANYA: DIA 5, COMIAT

El darrer dia de l’intercanvi, 26 d’abril, va transcórrer al centre on els companys i companyes alemanyes van assistir a algunes classes de batxillerat i a altres d’alemany per fer de models nadius als nostres alumnes estudiants d’aquesta segona llengua estrangera. La jornada escolar va finalitzar amb un dinar de germanor a una de les nostres aules. A primera hora de la tarda tocava acomiadar-se des de l’estació del ferrocarril de Rubí. Posàvem fi així a 5 dies de convivència entre famílies catalanes i alemanyes on hem après els uns dels altres en una experiència molt positiva.

INTERCANVI AMB ALEMANYA: DIA 4 A BARCELONA

El dia 4 del nostre programa d’intercanvi, dia 25 d’abril, vam tornar a fer ruta per Barcelona, en aquest cas la ruta més modernista. Novament els nostres alumnes van donar explicacions en anglès dels edificis que ens anàvem trobant durant el passeig. El punt de sortida va ser La Rambla de Catalunya per anar després a Passeig de Gràcia. El primer edifici en el qual ens vam fixar va ser La Pedrera, continuant per Casa Batlló, Casa Amatller, Fundació Antoni Tàpies, la Casa Lleó Morera fins arribar a Plaça Catalunya. Després d’uns minuts de temps lliure vam seguir cap al Portal de l’Àngel, desviant-nos per veure el Cafè de Els Quatre Gats i seguint el camí cap a la Catedral, Barri Gòtic i Plaça de Sant Jaume. Abans ens havíem fet una foto de grup al famós Mural de la Besada. La ruta va finalitzar al Mercat del Born des d’on ens vam desplaçar a un restaurant per acabar tots junts la jornada de gran caminada.

INTERCANVI AMB ALEMANYA: DIA 3 A BARCELONA

El tercer dia de l’intercanvi, dia 24 d’abril, vam anar a Barcelona. El nostre alumnat es va preparar petites presentacions en anglès dels llocs més emblemàtics de la ciutat sortint des de Plaça Catalunya. Així doncs, els vam parlar de La Rambla i de les celebracions que es fan a la font de Canaletes, ens vam endinsar en el Mercat de la Boqueria, Cafè de l’Òpera, Palau de la Virreina, Mosaic de Miró i Memorial a les víctimes dels atemptats, Casa de Bruno Cuadros i Gran Teatre del Liceu. Vam entrar a la Plaça Reial per després tornar a La Rambla i observar el Centre d’Art Santa Mònica i seguir cap a les Drassanes i el Mirador de Colom. Després d’una mica de temps lliure pel Port Vell i Moll de Fusta, professorat i alumnat vam gaudir del passeig en catamaran amb “Las Golondrinas”. Finalment, la ruta del dia va acabar per la zona del Passeig Marítim i Port Olímpic. En definitiva, va ser un dia de sol radiant i temperatura ideal per la ciutat comtal. El programa de la tarda va ser lliure amb les famílies. L’endemà ens tocava una altra ruta per Barcelona.

INTERCANVI AMB ALEMANYA: DIES 1 I 2 A RUBÍ

Durant la setmana del 22 al 26 d’abril vam rebre al grup d’11 estudiants alemanys i 2 professors de l’Institut Fichte-Gymnasium de Hagen amb els quals hem realitzat un programa d’intercanvi lingüístic i cultural. Es tractava de dur a terme la segona part de l’intercanvi ja que nosaltres ja vam visitar el centre alemany al mes de març. El primer dia d’arribada vam estar una estona esperant notícies ja que l’arribada dels nostres corresponsals es va retardar més de 2 hores sobre l’horari previst però van arribar bé a l’estació del ferrocarril on els vam preparar una afectuosa benvinguda. Després d’anar a dinar i instal·lar-se amb les famílies, per la tarda els vam preparar una visita del tipus “Treasure Hunt” per Rubí. Ens va sorprendre la pluja i vam trobar aixopluc a un dels cafès del centre de la nostra ciutat. Al dia següent el programa es va desenvolupar al centre on van gaudir de la Diada de Sant Jordi, van visitar classes de batxillerat i van ajudar en alguna classe d’alemany. Per la tarda van tenir programa lliure amb les famílies. Al dia següent tocaria visita a Barcelona que us expliquem en el següent article.

DUES ALUMNES DE l’INSTITUT GUANYEN EL IV CERTAMEN DE RELATS CURTS “VEUS DE DONA”

Les alumnes Irene Miras (1r Batxillerat) i Marina Fernández (4t ESO) han guanyat el primer
premi del concurs de relats curts Veus de dona en la categoria juvenil (castellà i català
respectivament). L’entrega de premis ha tingut lloc el dijous 25 d’abril a la tarda a la sala
d’actes de la biblioteca de Rubí.
A l’acte han assistit autoritats locals, així com membres del jurat i la presidenta del club de
lectura Veus de Dona, que ha agraït també la participació del professorat implicat en
l’enviament dels relats. També han estat presents familiars de les guardonades, així com la
professora de Llengua Catalana Lourdes Botey, que ha felicitat personalment les dues
alumnes premiades.
Pel que fa a la Irene, és el 3r any consecutiu que recull el guardó. Moltíssimes felicitats a les
dues! I moltes gràcies també a la resta de l’alumnat que ha participat al concurs amb motiu
del #8M Dia de la dona, perquè amb els vostres relats heu contribuït a crear un món més
just i igualitari per a tothom.