Malta, tota una aventura!

Dilluns 16 d’octubre

Després de mesos preparant aquesta estada, dilluns 16 d’octubre arribava el dia tan desitjat. Eren les 7.30 h del matí quan ens trobàvem al costat de l’institut, sota una pluja intensa, però una il·lusió sorprenent per aquesta aventura que just ara començava. Abans, però, tocava revisar tota la documentació. Teniu tots el vostre DNI/NIE? I la targeta sanitària Europea? Els menors d’edat porteu els papers d’autorització de sortida dels mossos? Tot gest?? Arranquem!

L’autocar ens porta fins a la terminal 1 de l’aeroport de Barcelona i després de facturar maletes i passar tots els controls, esperem a que obrin la nostra porta d’embarcament per pujar a l’avió. Per uns quants es la seva primera vegada i els nervis, barrejats d’emoció, es noten en l’ambient. Un cop dins l’avió, i ja enlairats, sabíem que no hi havia marxa enrere, aquesta primera estada d’Erasmus+ gràcies al projecte d’Impuls a les Llengües Estrangeres, acabava de començar i anava a deixar empremta.

Després de 2 hores i 20 minuts de vol, aterrem a l’aeroport de Malta i fora ens espera en Daniel, un noi jovenet que ens acompanyarà al llarg de la nostra estada. Pugem a l’autocar i al mini bus per arribar al lloc on dormirem aquests dies, la residència NSTS on, després d’entregar DNI’s i menjar alguna cosa, ens fan entrega de les targetes de les habitacions, ens instal·lem i ràpidament baixem per anar a conèixer l’entorn més proper, acompanyats d’unes breus explicacions d’en Daniel.

Ens apropem a la zona del port i la zona comercial més propera, disposem de 30 minuts de temps lliure i tornem a la residència, doncs, els horaris aquí són diferents a Catalunya i toca sopar a les 19.00 h.

Després d’un sopar complet, ens apropem a un espai verd proper a la zona universitària on fem algunes partides del joc del “codi secret” i, ben cansats, tornem a les habitacions per dutxar-nos i descansar.

Dimarts 17 d’octubre

Iniciem el dia amb molta energia i després d’un esmorzar tipus bufet a les 7.00 del matí, agafem els busos que ens porten a executar activitats esportives. Dividim el grup en 2. Avui hi ha un grup que farà snorkel i caiac, mentre l’altre farà unes baixades de ràpel i un passeig per la zona costanera, visitant unes coves on es pot escalar.

La tarda l’aprofitem de valent, apropant-nos a la zona de la Valletta, tot agafant un ferri que ens creua fins allà i gaudint d’una tarda de cinema en anglès. Tota una experiència ja que la sala era tota per nosaltres (de fet, 10 de nosaltres vam haver d’anar a veure una altra pel·lícula perquè no hi cabien) i tot va ser en anglès (res de subtítols). Calia estar ben atent/a per no perdre’s el contingut i, entre crispetes i una pausa al mig de la pel·lícula, vam acabar la tarda.

El sopar el vam fer més tard i, com que el dia havia estat intens, vam decidir fer un joc més tranquil dinamitzat per nosaltres, el joc del “poble” explicat en anglès, clar!

Dimecres 18 d’octubre

El tercer dia l’iniciàvem amb moltes ganes. Tornàvem a fer esports a l’aire lliure i avui tocava fer aquells que el dia anterior no havíem pogut. El temps acompanyava moltíssim, feia calor i a l’aigua s’hi estava la mar de bé. No feia gens de vent i les activitats van ajudar a unir-nos encara més!

Fa un any que estem plegats, però sembla que ens coneguem de tota la vida. El vincle que es crea a l’IEB és únic, però possiblement les activitats que fem, el dia a dia, les sortides amb pernoctació fan que encara ho visquem més intensament.

Avui, però, després de les activitats tocava una dutxa ràpida a la residència per tal d’arribar puntuals a les classes d’anglès. De 14.00 a 17.15 fèiem un intensiu d’anglès, dividits en grups de nivell per intentar potenciar una mica més la nostra parla i deixar-nos fluir sense temors.

Després d’això, alguns van anar a la piscina, altres van fer un tomb per les zones més properes i els altres descansàvem abans no arribés l’hora del sopar, a les 19.00 h.

Vam gaudir la nit amb un Kahoot dinamitzat per en Daniel i alguns jocs que es van muntar al menjador i a la zona de la piscina, amb una música de fons que acompanyava el moment.

Dijous 19 d’octubre

El matí avui era intens. De 9.00 a 15.45 fèiem classe d’anglès i seguidament anàvem a conèixer les instal·lacions de la universitat de Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport de Malta. Vam poder fer preguntes relacionades amb les nostres possibilitats futures en el cas que volguéssim fer un Erasmus aquí, així com sortides professionals, preus de la matrícula i de la residència d’estudiants pròpia de la universitat.

Passades les 17.30 h, teníem una mica de temps lliure fins a l’hora de sopar i després jocs de nit al parc de l’altre dia, dinamitzats també per nosaltres! Alguns s’han hagut de quedar preparant l’activitat de ldemà, ajustant punts d’informació i recorregut, altres descansant a les habitacions.

Ja hem passat l’equador del viatge i hem d’aprofitar al màxim aquests dies!

Divendres 20 d’octubre

Avui també teníem un dia intens. Després d’esmorzar hem agafat els busos que ens han portat fins a una de les puntes de l’illa de Malta on hem agafat un Ferri durant 30 minuts fins a l’illa de Gozo. Allà ha començat el nostre guiatge al llarg de més de 5 km molt a prop de la costa. Feia moltíssima calor i humitat, per nosaltres, una sensació nova que no tenim a Barcelona, però ho hem fet molt bé! Hem explicat punts d’interès que fan referència a l’illa, a alguns esdeveniments històrics, a la flora, la fauna, el clima, etc. D’aquesta manera, els nostres companys i companyes han pogut aprendre una mica més del lloc on estem.

Després de menjar el nostre entrepà del dinar, hem agafat un bus que ens ha portat fins a la platja de Dwerja, on ens hem pogut refrescar, nedar, saltar i entrar en una cova! També hem visitat el Santuari Nacional de la Verge de Ta’Pinu i, seguidament, hem tornat al ferri que ens ha portat a Malta i, novament el bus fins a l’allotjament per fer una dutxa ràpida (els més espavilats) i començar a sopar a l’hora acordada.

Avui, al ser l’últim sopar, teníem “barbacoa” hamburgueses, pollastre i salsitxes a la planxa, acompanyada de pa d’hamburguesa, patates i macedònia. La resta de la nit l’hem aprofitat per recollir habitacions, acabar de dutxar-nos i deixar-ho tot llest ja que demà és el nostre últim dia!

Dissabte 21 d’octubre

Avui, després d’esmorzar, hem baixat totes les maletes, hem entregat les targetes de les habitacions i hem pujat al bus que ens ha portat fins a la Valletta per conèixer, amb una mica més de deteniment què té aquest centre històric.

També hem vist un mini reportatge sobre l’origen de l’illa i tots els esdeveniments que van passar per aquí, d’aquesta manera hem entès una mica més quina ha estat la seva evolució.

Finalment, a les 12.30 agafem el bus de tornada cap a l’aeroport on, després de facturar maletes, passar els diferents controls i esperar una mica dins de la terminal, hem pogut enlairar-nos per arribar a Barcelona novament.

S’ha acabat aquesta aventura, s’ha acabat aquest viatge i quina sort hem tingut al poder gaudir d’aquesta experiència lingüística. Ens emportem una maleta carregada de vivències i ens hem adonat que, malgrat el nostre anglès no sigui espectacular, podem entendre el que diuen els altres i, el més important de tot, ens podem fer entendre!

Tant de bo tinguéssim la sort de poder viure més experiències així al llarg del curs!