L’Institut Joan Ramon Benaprès ha estrenat La Sitja Welcome point, un nou espai al vestíbul del centre que permet redescobrir la història turística de Sitges d’una manera visual, educativa i experiencial. Forma part del projecte internacional The Museum of Tourism, que reuneix sales arreu del món dedicades a conservar i explicar la memòria del turisme.
El cor d’aquest nou espai són onze plafons cronològics que recorren els principals moments de l’evolució turística de Sitges: des dels primers estiuejants burgesos fins a la consolidació del municipi com a destinació cultural, cinematogràfica i festiva de referència. La finalitat és valorar el patrimoni turístic local i convertir-lo en una eina de treball per a l’alumnat dels cicles formatius vinculats al turisme i a l’hoteleria.
El projecte s’ha dut a terme gràcies a una subvenció del Ministeri d’Educació, Formació Professional i esports, cofinançada per la Unió Europea i gestionada en el marc del programa EmprènFP de la Generalitat de Catalunya. Aquest suport ha permès que l’alumnat participi en un procés real d’aprenentatge i creació, des del disseny del relat fins a la preparació de les visites guiades.
La Sitja Welcome Point estableix també un pont natural amb La Sitja, el restaurant gastronòmic de l’institut, on l’alumnat de cuina i serveis en restauració posa en pràctica les seves competències professionals. Cada divendres, les persones que venen a dinar poden complementar l’experiència amb una visita guiada sobre la història turística de Sitges, conduïda pels estudiants del Grau Superior de Gestió d’Allotjaments Turístics.
Les visites guiades van començar el divendres 20 de febrer, amb alumnat de primer d’Allotjaments Turístics com a protagonista en l’explicació del recorregut pels plafons instal·lats al vestíbul del centre. Dies més tard, l’espai també va acollir els participants del Ral·li Internacional de Cotxes Antics Barcelona–Sitges, que van visitar el museu i van compartir un dinar a l’institut, unint patrimoni històric, motor i turisme en una mateixa experiència.
El museu s’ha ampliat amb dues noves vitrines que donen més profunditat al relat expositiu. Una està dedicada a l’Àngel Miquesanz Arnalot, en reconeixement de la important donació del seu arxiu personal, clau per preservar la memòria turística de Sitges. L’altre ret homenatge al Gremi d’Hostaleria de Sitges, peça fonamental en la configuració de la identitat i el prestigi de la destinació. El projecte compta també amb el suport continuat de Pablo Ignacio de Dalmases, un dels impulsors de la sala del Museu del Turisme al nostre institut.
La Sitja Welcome Point es consolida així com un espai per aprendre, recordar i compartir la nostra història turística, i alhora com un laboratori real on l’alumnat pot desenvolupar competències professionals en turisme, comunicació i atenció al públic.









