Construïm un hotel d’insectes. Projectes 3r d’ESO

Al projecte d’aquest curs, l’alumnat de 3r d’ESO ha estat fent un treball per preservar la natura i promoure la biodiversitat autòctona de Sitges. Amb la seva habilitat, l’alumnat ha construït hotels d’insectes per distribuir-los per diferents indrets de la localitat. Es treballaran els Objectius de Desenvolupament Sostenible 13 i 15, els quals fan referència a l’acció climàtica i a la vida terrestre.

Què és un hotel d’insectes?

Un hotel d’insectes és una estructura feta amb fusta, que més tard s’omple d’elements naturals com pinyes de pi, pedres, troncs foradats, etc. Tot això serveix per donar-li una llar o un lloc on descansar a insectes que ho necessitin com, per exemple, abelles solitàries, marietes i papallones.

Com es reparteixen el treball?

Aquest treball ha estat organitzat per diferents rols: coordinador/a, portaveu, secretari/ària i controlador/a.

Quin és l’objectiu?

L’objectiu d’aquest projecte és construir exitosament un hotel d’insectes que sigui creatiu i útil per ajudar en la pol·linització i així, afavorir la preservació del medi ambient. També, que l’alumnat aprengui sobre el canvi climàtic, les seves causes i efectes, i com prevenir-ho. A més a més, practicar les llengües: catalana, castellana i anglesa.

Com ho aconseguiran?

L’alumnat, per grups, construirà l’hotel amb les seves pròpies mans i emprant els estris del taller. En algunes sessions del projecte s’anirà al taller i seguint els passos del procés de construcció (esbós, croquis i especejament), tot guiat pel professorat, i així poder crear el seu propi hotel d’insectes.